• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controle berekening factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

agrashh

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Goeiemorgen,

Kan er iemand mijn berekening van deze factuur die ik opgemaakt heb eens controleren?
Ik denk dat enkel cel C50 onjuist is om de totale korting uit te rekenen.

Thanks op voorhand :thumb:

Bijlagen

Volgens mij is hij gewoon goed.

Het bedrag zonder korting minus het bedrag met korting = het aantal korting wat verkregen wordt.

Okay, ik was het niet 100% zeker toen ik het vergeleek met een bestelbon (waarvan die nepfactuur is van opgemaakt) en ik had me vergist doordat die bestelbon al met btw inclu is opgemaakt waardoor mijn manuele vergelijking met die factuur idd niet klopte.

Ik had dan nog een vraagje:
Om de factuurnummers aan te passen per document dacht ik eerst om alles manueel te veranderen aangezien het toch geen lang documentnummer is, maar bestaat er geen mogelijk om bv "32" in te typen in een cel waarna de cell automatisch er een "1007" voorzet?
Dat zou mij dan ook enkele karakters dat ik moet intypen besparen.. ^^

Dat kan idd werken, maar ik zou graag alles in 1 cel plaatsen (H20 van mijn voorbeeldfactuuur)

Ik denk dat dit wel mogelijk is met VBA, maar dan moet je niet bij mij wezen ;)

Zal wel iets zijn van:
Code:
Range.("H20")Select = Value "1007" & ("H20")

Ben echt een leek op dat gebied :D maar denk dat dit wel ergens op het forum of google te vinden is... of je vraag als opgelost zetten en een nieuwe vraag plaatsen.

Suc6!

Wat dacht je van de celopmaak aangepast:
Code:
"1007"Standaard
voor de betreffende cel?
Bedenk wel dat de waarde in de cel niet die 1007 bevat als je er mee gaat rekenen!

Das nog eens tof! Dat wist ik geen eens :D

Zo simpel eigenlijk... :thumb:

Bedankt alvast voor de snelle reacties!
Thoralf's manier is idd de simpelste. Ik had nochtans al eerder gezocht bij de celopmaak, maar met mijn beperktere kennis van het programma had ik niets gevonden.

Wat misschien ook handig zou zijn is als ik enkel de postcode intyp, excel automatisch de stadsnaam ernaast zou plaatsen.

Ik heb zelf al een lijst gevonden met alle postcode's met daarnaast een kolom met de namen. Waar ik wel nog rekening moet mee houden is dat ik toch nog zelf in bepaalde gevallen de stad/postcode zelf moet intypen of veranderen voor bv franse klanten (die tevens ook een langere postcode heeft van 5 cijfers).
Die 2 kolommen zal ik waarschijnlijk moeten toevoegen op mijn factuur en verbergen zoals ik al eerder heb moeten toepassen voor mijn berekeningen, maar welke code's zou ik moeten gebruiken?

Zo uit het vuistje...

Code:
=VERT.ZOEKEN(de postcode op de factuur;de tabel van postcodes en plaatsnamen;welke kolom (waarschijnlijk 2);ONWAAR

Je zou ook op een andere tabblad je relaties invoeren met alle gegevens en dat je bij het invoeren van bedrijfsnaam automatisch adres gegevens op factuur krijgt...

Laatst bewerkt:
Dat kan ik helaas niet. Het zijn facturen voor particulieren en 98 van de 100 facturen zijn nieuwe klanten, dus heeft het ook geen zin om alles op te slaan in een ander tabblad.

Toch bedankt voor het idee. :thumb:

Ik heb aan de hand van uw voorbeeld geprobeerd om die matchende stad aan de postcodes te linken, maar dat lukte me precies niet.

Bijlagen

Komt omdat de postcodes niet op chronologische volgorde staan en inderdaad cel F14 naar tekst zetten.

Zet een filter op je postcodes en dan van A naar Z op volgorde zetten. Dan moet ie het doen...

Dat heb ik ook al in orde gekregen.
Maar ik zit nog met een klein probleempje: als ik bv een buitenlandse klant moet ingeven of indien er 2 à 3 deelgemeentes met dezelfde postcode zijn, dus maw wanneer ik in de cel zelf iets wil typen verwijder ik automatisch ook mijn formule.

Bestaat er hiervoor een soort van oplossing? Misschien een of andere formule waar ik indien ik niets intyp hij automatisch zoekt naar de stad of indien ik iets wil intypen/aanpassen hij zich niet activeert en mijn ingegeven tekst als prioriteit beschouwd?

Dan zou je denk ik met invoervelden en vba moeten werken. Is wel mogelijk, maar zitten wel wat haken en ogen aan.

Ik denk dat je toch terugvalt op mijn eerdere voorstel. Het eenmalig aanmaken van een relatie/klant en dan heb je altijd de juiste gegevens zonder te veel poespas...

Ik zou ook zo snel niet even een andere oplossing kunnen bedenken... suc6!

Wat ook nog handig zou zijn in mijn factuur is dat een cel automatisch de btw eruit trekt van een bedrag dat ik invul in diezelfde cel.

Dus om concreter te zijn: in cel F26 van mijn laatste test documentje typ ik bv het bedrag in van op mijn bestelbon, waarna diezelfde cel automatisch de btw eruittrekt (formule= bedrag x 100 / 121)

Nu moet ik nog continue zelf de btw aftreken met een rekenmachine op de "ouderwetse" manier voor ik hem ingeef in excel. ^^

Ik snap er niks van...:shocked::confused:

1. In cel F26 wordt een bedrag ingevoerd ex. BTW en daar wil je nog BTW afhalen?
2. In C55 wordt al het BTW bedrag berekend.

????????

Klopt wat u zegt, maar het bedrag dat ik in F26 moet invoeren moet ik zelf nog met een rekenmachine uitrekenen aangezien het totaal van de bestelbon altijd met btw inclu is gerekend.
Dus zou ik graag het bedrag met btw invullen in cel F26 (dat ik eigenlijk klakkeloos overtyp van mijn bestelbon) zodat ik die niet meer hoef uit te rekenen.

Het is idd wat bizar om het uit te leggen. :)

Kan zo:

in F26
Code:
=J54-(J54/100)*21

in cel J26
Code:
=ALS(I26*(1-H26)=0;" ";I26*(1-H26))

Nu kun je in cel J54 het totale bedrag van je bestelbon invullen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan