Controle bij afsluiten/opslaan in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonkar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Hallo,

Ik vroeg mij af welke code gebruikt moet worden als bij het afsluiten/opslaan van een document in Word, als je een check wilt uitvoeren of op een bepaald gedeelte wel tekst is ingevuld.

Dus, bijvoorbeeld een kopje Samenvatting: dient ingevuld te worden in Word, door middel van een knop en dialoogvenster. Dit -moet- ingevuld worden, dus voordat afgesloten of opgeslagen kan worden moet er een check uitgevoerd worden of er daadwerkelijk wel tekst op de regel onder de Samenvatting kop staat. Ik neem aan dat het het makkelijkst is om dan een check te maken of het dialoogvenster succesvol een waarde heeft teruggegeven.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Als je gebruikersinvoer wil 'sturen' doe je dat het best met een gebruikersformulier (userform). Beter dan het achteraf controleren is het voorkomen dat iemand een bestand kan afsluiten als nog niet alle gewenste gegevens zijn ingevoerd.

Als je gebruikersinvoer wil 'sturen' doe je dat het best met een gebruikersformulier (userform). Beter dan het achteraf controleren is het voorkomen dat iemand een bestand kan afsluiten als nog niet alle gewenste gegevens zijn ingevoerd.

Dat zoek ik eigenlijk, inderdaad. Het gaat alleen om een samenvatting van een document, welke dus vaak pas aan het eind ingevuld kan worden.

Voor een groot gedeelte gebeurt dat in Word toch al automatisch.
Is het niet mogelijk om dat verder te automatiseren afhankelijk van door de gebruiker ingevoerde gegevens ?

Zoja, dan heb ik geen idee hoe. Is het niet mogelijk om een Userform omhoog te laten komen zodra de gebruiken wilt opslaan of het bestand wil afsluiten en een alinea niet is ingevuld?

Waarom kan de gebruiker een document beëindigen als nog niet alle noodzakelijke gegevens zijn ingevuld ?

Het kopje Samenvatting wordt eigenlijk als laatste stap van het document ingevuld. Ik vraag me alleen af hoe dit het beste aangepakt kan worden (Dialoogvenster aan laten roepen of handmatig laten typen?) en wat voor code ik moet hebben om de controle uit te laten voeren. Een if statement? En wanneer moet die triggeren bv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan