• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controle functie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan901

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Berichten
4
hallo,

In excel heb ik een hele lijst gemaakt met allemaal computernamen die in een bedrijf staan. nu wil ik een cel maken waarin ik een naam kan invoeren en hij controleert of deze al ergens in de sheet staat, staat hij erin dan komt er een kruis achter staat hij er nog niet in dan komt er een vinkje achter.

hoe kan ik dit maken?
 
Met dit

=ALS(AANTAL.ALS(cellenmetcomputernamen;celmettecheckennaam)=0;"X";"OK")

komt er ofwel een X ofwel OK.

Wigi
 
Ja dankjewel,

is het ook mogelijk om de kleur van de tekst dan rood en groen te maken?
 
hallo,

In excel heb ik een hele lijst gemaakt met allemaal computernamen die in een bedrijf staan. nu wil ik een cel maken waarin ik een naam kan invoeren en hij controleert of deze al ergens in de sheet staat, staat hij erin dan komt er een kruis achter staat hij er nog niet in dan komt er een vinkje achter.

hoe kan ik dit maken?

Een simpel voorbeeldje.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
ik heb excel 2007, maar volgens mij doe ik iets fout

ik klik aan de cel "C2", hierin stel ik via voorwaardelijke opmaak een pictogramserie. dan klik ik op regels beheren en zeg dat deze regel van toepassing is op =$C$2. bij de waarde stel ik in dat als hij 1 is dat hij groen word en dat hij kleiner is dan 1 oranje en als hij gelijk is aan 0 word hij rood.

er komt een 1 te staan in de cel wanneer het waar is en een 0 wanneer het onwaar is, alleen de pictogrammen zie ik niet?
 
ik heb excel 2007, maar volgens mij doe ik iets fout

ik klik aan de cel "C2", hierin stel ik via voorwaardelijke opmaak een pictogramserie. dan klik ik op regels beheren en zeg dat deze regel van toepassing is op =$C$2. bij de waarde stel ik in dat als hij 1 is dat hij groen word en dat hij kleiner is dan 1 oranje en als hij gelijk is aan 0 word hij rood.

er komt een 1 te staan in de cel wanneer het waar is en een 0 wanneer het onwaar is, alleen de pictogrammen zie ik niet?

Je hoeft m.i. geen pictogrammen te gebruiken maar de lettertype aanpassen.
Ik neem aan dat mijn bestand al geprobeerd hebt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan