• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controle of alle diensten zijn verzekerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
beste amici

Met de hulp van cobbe ben ik al eind verder gekomen met mijn probleem alleen blijft nog een vraagje over of het mogelijk is om het bestand een controle te laten doorlopen of alle diensten zijn verzekerd.

Het bestand kan je hier vinden

http://www.fileupload.nl/0ec02ffa4ee035bf

duidelijke vraag staat onderaan op tabblad jan

alvast mijn dank bijvoorbaat.

Mvg
Marc

Stel svp de vraag hier op het forum en plaats een "uitgekleed" voorbeeldje als het bestand te groot is.

Beste amici,

Op vraag van VenA een uitgekleede versie van het bestand
met de vraag hieronder

De vraag of het mogelijk is om in het paars gekleurde gedeelte een controle systeem in te bouwen dat controleert of alle diensten zijn verzekerd.
ttz voor weekdagen zijn volgende code's mogelijk 02 - 03 - 12 en dienen ook per dag te worden voorzien.
voor de zaterdag zijn deze codes mogelijk 603 - 612 - 800 idem te voorzien per dag
Voor de zondag zijn deze codes mogelijk 703 - 712 idem
Maw voor de maandag bvb dienen zeker 02 - 03 en 12 te zijn genoteerd zaterdag 603 - 612 - 800 enz...
Indien er niet aan de voorwaarden is voldaan dat er ergens een waarschuwing komt ( Msgbox ofzo... ) met zoiets van "Opgelet op (datum) zijn niet alle diensten verzekerd! "

Alvast bedankt voor het meedenken aan een oplossing.

Mvg,
Marc

Bekijk bijlage hlpmbs V3.xlsx

Ik heb een ROOD blokje gezet onder die dagen die niet voldoende bezet zijn.

Kan momenteel geen waarschuwschermpje maken daar ik echt serieus problemen heb met VBA-compiler in Excel.

Bijlagen

Beste Cobbe,

Ik bekijk dit morgen en laat je hier zeker nog wat over weten.
Alvast succes met je compiler en al bedankt.

Mvg
Marc

Beste VenA

Dat is het ! Mijn dank is groot.
Alsook aan Cobbe hartstikke bedankt

Ik zet dit als opgelost

Mvg
Marc

Beste amice,

Ik heb even het bestandje nader bekeken en geimplementeerd in het bronbestand wat blijkt dat daar de codes niet kloppen met de data die bovenaan staat.
ttz voor de maand feb te starten met zondag. Als ik daar nu de code in geef voor de zondag krijg ik zowel een rood vakje als de melding in de msgbox dat de diensten niet verzekerd zijn.

Moet ik hiervoor alle code aanpassen die in rij 21 staan of bestaat er een mogelijkheid dat dit gekoppeld wordt aan de datums bovenaan?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg
Marc

Als ik een kopie van de tab "jan" maak en de maand aanpas naar februari dan werkt de code gewoon. Natuurlijk wel veel "foutmeldingen" omdat de dagen opschuiven.

Bijlagen

Beste VenA,

Dat is juist wat ik bedoel. Vandaar de vraag of er een mogelijk is om de code aan te passen naar de rij met datums?
Dit zou een pak schelen in het aanpassen van de de codes manueel! Alleen is mijn kennis daar te klein voor.

Wat is nu eigenlijk de vraag?

Op werkdagen moet er getoetst worden op een aantal codes. Idem voor zaterdag en zondag. Dit werkt en is gekoppeld aan de datum. Dus wat niet goed gaat is dan mijn vraag.

De vraag is dat wanneer je de tabbladen kopieert naar alle maanden nu overal een rood vlak komt te staan en er in de msgb alle datum worden vermeld dit kan worden verholpen zonder alle codes manueel aan te passen.

Nu is de code opgesteld op de maand januari en daar werkt deze perfect.

graag uw advies/reactie voor dit probleem

Je moet in B3 ipv de maand letterlijk schrijven de datum zetten bv: 01/02/2015 met celopmaak mmmm

Dan loopt de omzetting wel goed natuurlijk.

Bijlagen

Beste Cobbe,

Ik ga dit in het bronbestand zetten en houd je zeker op de hoogte.
Ik pas daarin ook de cel B3 aan.

Dit zal voor morgen zijn nu is het droomlandtijd! :)

Alvast bedankt

Beste Amici

Ik heb het bestandje moeten aanpassen omwille van enkele veranderingen die zijn doorgevoerd op het werk.
We kunnen nu bepaalde afwezigheden aanvragen per 04:00' en u ziet het al komen nu ....
Ik heb reeds de nodige aanpassingen doorgevoerd in het uurrooster maar krijg het niet voor mekaar om deze in het overzicht te krijgen.
Hier dienen namelijk de uren te worden opgeteld en niet de aantallen ( dat doet het ook maar in de andere lijnen.)
het voorbeeldje zal al wat duidelijker zijn dan het bovenstaande :o

Graag jullie advies hoe ik dit kan goed krijgen.
hier de download link

http://www.fileupload.nl/56b557e71c103c49

Alvast mijn dank

met vriendelijke groet
Marc

echt niemand die een idee geeft??? lijk me raar ....

Iets verkeerd gedaan ofzo???

grts
Marc

Laat eens duidelijk weten wat je nu echt wil bereiken.
Duis eens handmatig aan in je bestand(hoeft niet zo uitgebreid te zijn zodat je het gewoon hier kan posten),
wat wanneer en hoe moet gebeuren.

Beste Cobbe,

Het volgende dient te gebeuren.
U zal zien dat er 5 codes zijn bijgekomen en dat deze steeds staan voor 04:00.
Als bvb code 40 wordt ingevuld dan dient er in de hulplijn 04:00 te komen staan wat nu ook gebeurt alleen krijg ik het niet voor mekaar om deze in de onderste tabel opgeteld te krijgen.
Nu staat daar het aantal in en dat is niet de bedoeling.
Deze dienen dan ook te worden opgenomen in het jaaroverzicht. daarom heb ik reeds in het bronbestand alle maanden en verschillende codes een naam gegeven zodat ik deze via dit kan
overnemen in het jaaroverzicht. ( als me dat tenminste lukt!)

hopelijk is dit al wat duidelijker en mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten.

Alvast mijn dank,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan