Controle of bestand is geupload (url)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Ik gebruik de VBA omgeving van MS Access om bestanden te uploaden en om te controleren of bestand daadwerkelijk is geupload ga ik het bestand weer downloaden.
Erg vaag uiteraard maar het werkt alleen krijg ik door voor nu een onduidelijke reden het bestand niet gedownload.
Toen dacht ik, weet je wat, misschien weet iemand wel een betere oplossing om niet het bestand te downloaden maar via een vba programma controleren of bestand daadwerkelijk online bestaat.
Ik hoop dat er iemand is die een veel effectievere manier hebt bedacht of ergens heeft gevonden dan ik nu heb ;-)

Begin om te beginnen eens met de code te posten die je nu gebruikt. En inderdaad, je bent behoorlijk vaag.
Erg vaag uiteraard maar het werkt alleen krijg ik door voor nu een onduidelijke reden het bestand niet gedownload.
Dit is niet de helderste probleembeschrijving die ik dit jaar heb gelezen :).

Okay probeer het uitgebreider uit te leggen.
Stel ik wil weten of op url: https://www.kpn.nl/prijzenlijst.pdf de prijzenlijst.pdf daadwerkelijk opvraagbaar is.
Nu is mijn methode dat ik fysiek de prijzenlijst download en ik vraag me af of er andere methoden zijn om te kunnen controleren of een bestand online daadwerkelijk bestaat.
De download oplossing werkt normaliter altijd dus daar heb ik alle vertrouwen in dat dit wel goed zit.

Heb ik het nu beter uitgelegd?

Je gebruikt dus geen VBA om het bestand te downloaden?
Ik gebruik de VBA omgeving van MS Access om bestanden te uploaden en om te controleren of bestand daadwerkelijk is geupload
:confused:

Jawel ik gebruik onderstaande alleen ben ik benieuwd of het ook kan zonder het bestand te downloaden.

Public Declare PtrSafe Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long

Dat is geen code, dat zijn wat declaraties. Daar haal je geen bestand mee binnen.

Laatst bewerkt:
Weet ik, dacht dat herken je wat ik bedoel maar zou je aub antwoord willen geven op het onderstaande, dan weet ik of het wel of niet mogelijk is:
Stel ik wil weten of op url: https://www.kpn.nl/prijzenlijst.pdf de prijzenlijst.pdf daadwerkelijk opvraagbaar is.
Nu is mijn methode dat ik fysiek de prijzenlijst download en ik vraag me af of er andere methoden zijn om te kunnen controleren of een bestand online daadwerkelijk bestaat.
De download oplossing werkt normaliter altijd dus daar heb ik alle vertrouwen in dat dit wel goed zit.

Heb ik het nu beter uitgelegd?

Ik heb naar de pagina gekeken, maar krijg Fout 404. Geen prijslijst te vinden dus. Dan valt er ook niks te downloaden lijkt mij. Ik weet niet of je makkelijk een foutmelding van een webpagina af kan halen. Zou wellicht mogelijk moeten zijn. Of er een te downloaden bestand op een pagina staat, is heel erg afhankelijk van de pagina zelf. Je zult dan de verschillende elementen op die pagina moeten gaan inspecteren. En bij de eerste de beste update op die pagina werkt het al niet meer. Kijk maar eens in het (Excel) forum hoeveel vragen er zijn die ongeveer zo luiden: "ik haal gegevens op uit een webpagina, maar sinds kort lukt dat niet meer". Ik hoef alleen maar te kijken naar Google Maps, of de Postcode tabel. Dit soort codes veroudert sneller als je vriendin :d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan