• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controle op 2 cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tester2

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Berichten
28
Wellicht een gemakkelijke vraag, maar ik staar er mij waarschijnlijk blind op en krijg het niet klaar.

Ik wil graag een controle uitvoeren of er in 2 cellen een bepaalde waarde staat en als dat zo is in cel3 een ja/nee laten verschijnen.

Cel D1 heeft waarde "Blauw" Cel D1 heeft de waarde "X" --> Cel F1 moet de waarde "Ja" gaan geven

Alle andere waarden of 1 van beide een correcte waarde moet in F1 "Nee" geven.
Cel D1 heeft waarde "Geel" Cel D1 heeft de waarde "X" --> Cel F1 moet de waarde "Nee" gaan geven

In welke formule kan ik dit verwerken?

Hartelijke dank.
 
Code:
Cel [COLOR="#00FF00"]D1 heeft waarde "Blauw"[/COLOR] [COLOR="#FF0000"]Cel D1 heeft de waarde "X"[/COLOR] --> Cel F1 moet de waarde "Ja" gaan geven

Welke waarde staat nu in D1?
 
@Cobbe, dat vraag ik e ook af, maar:

gokje dat het om D1, E1 en F1 gaat:

in F1:
Code:
=als(en(D1="Blauw";E1="X");"Ja';"Nee")
 
Dank voor de reactie's

Cobbe: yup ik heb er overheen gekeken. Het moet i.d.d. D1, E1 en F1 zijn (excuus)

@Haije
Dit is de bedoeling.
Als in D1 ook "Geel" nog een toegestane waarde is (dus D1 "Blauw" & "Geel", E1 "X" --> Cel F1 moet "Ja" gaan geven, hoe wordt de formule dan?
 
dan wordt het zo:

=ALS(OF(EN(D1="Blauw";E1="X");EN(D1="Geel";E1="X"));"Ja";"Neen")
 
Dank voor de hele snelle reactie Haije.
Het werkt,(de formule is perfect) maar niet zoals ik gehoopt had.
Ik moet mij vraag herformuleren.
Blauw + X = Ja
Geel + X = Wel
Overige = Nee
Is dat te doen?
 
Deze werkt maar mss kan het korter


=ALS(EN(D1="blauw";E1="x");"JA";ALS(EN(D1="GEEL";E1="x");"WEL";ALS(OF(D1<>"BLAUW";D1<>"GEEL";E1<>"x");"NEEN")))

Grtjs
Ronny
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan