• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controle op formules dmv conditional formatting

Status
Niet open voor verdere reacties.

nancy70

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hi,
Ik heb een file met vele sheets waarop veel formules staan.

Ik ben nu opzoek naar een mogelijkheid om de header van kolommen een kleur te geven, indien de uitkomst van formule N#A, #NAME of een andere error is.
Vervolgens wil ik deze uitkomsten op 1 "controle" sheet weergeven, zodat ik eerst kan checken welke kolommen errors geven en als soort eind controle een totaal sheet, waarop te zien is of alles opgelost is.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit het handigst op te zetten is ?

Gr,
Nancy

Gebruik ISERROR(A1) als formulevoorwaarde in de voorwaardelijke opmaak.

Plaats s.v.p. een klein representatief Excel voorbeeldje van wat je wilt bereiken.

met de formule
PHP:
=SUM(--ISERROR(A2:A20))

kan je het aantal fouten tellen in een bereik.
Misschien kun je daar iets mee.
Probeer deze eens in tevullen bij voorwaardelijke opmaak
PHP:
=SUM(--ISERROR(A2:A20)) > 0

Via VBA, selecteert alle cellen met een fout op het actieve werkblad en toont de naam van het werkblad en het adres van de cel:
Code:
   Selection.SpecialCells(xlCellTypeFormulas, 16).Select
    For Each cel In Selection
        Debug.Print cel.Parent.Name, cel.Address
    Next
Je zou deze code kunnen uitbreiden met het kopiëren van deze selectie naar een ander werkblad en een loopje maken over alle werkbladen in je document.

Of met de hand:

• Start
  • Zoeken en selecteren
  • Selecteren speciaal
  • Vink aan: Formules en binnen Formules "Fouten"

Laatst bewerkt:
Hm, kon zelf ook wel zoiets gebruiken, zie bijlage.

Open FoutenRapportage.xlsm en je eigen Exceldocument, en start vanuit je eigen document via Alt-F8 de macro FoutenRapportage.
Op het werkblad "Fouten" in FoutenRapportage.xlsm verschijnen alle formulefouten uit je eigen document.

Bijlagen

Ctrl+F

Zoeken naar: #N?B

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan