buick
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 sep 2001
- Besturingssysteem
- Windows 10/11
Hallo, daar ben ik weer 
Ik ben een prog aan het maken waarvanuit ik gebruikersinstellingen kan opslaan van bepaalde gebruikers voor bv online games.
Op zich werkt alles zoals ik wil, alleen wil ik graag kunnen controleren of een query ook (goed) is uitgevoerd.
Zie het volgende voorbeeld :
Zoals ik al schreef werkt het wel, maar ik kan niet controleren of de query is uitgevoerd.
ALs ik bv nu een niet bestaande usernaam opgeef, krijg ik geen foutmelding of iets, maar wordt er ook niets geupdate.
Heeft iemand een idee of dit simpel is op te lossen, of moet ik er dan eerst een SELECT query aan vooraf laten gaan?
Alvast bedankt voor het meedenken

Ik ben een prog aan het maken waarvanuit ik gebruikersinstellingen kan opslaan van bepaalde gebruikers voor bv online games.
Op zich werkt alles zoals ik wil, alleen wil ik graag kunnen controleren of een query ook (goed) is uitgevoerd.
Zie het volgende voorbeeld :
Code:
Dim USERDB As Database
Dim rs As Recordset
Dim SQL As String
Dim result As String
Dim DBLocation As String
Dim test As String
'SQL = "UPDATE tblUSERS SET UserSettings =" & Settings & " WHERE UserID='" & UserID & "'"
DBLocation = App.Path & "\USERDB.mdb"
Set USERDB = OpenDatabase(DBLocation)
USERDB.Execute (SQL)
USERDB.Close
Zoals ik al schreef werkt het wel, maar ik kan niet controleren of de query is uitgevoerd.
ALs ik bv nu een niet bestaande usernaam opgeef, krijg ik geen foutmelding of iets, maar wordt er ook niets geupdate.
Heeft iemand een idee of dit simpel is op te lossen, of moet ik er dan eerst een SELECT query aan vooraf laten gaan?
Alvast bedankt voor het meedenken