Hallo,
Ben al een tijdje bezig om mbv data vanuit een ingevulde combobox gegevens te laten zien in een userform. Dit lukte tot voor kort aardig tot dat ik op twee kolommen wilde gaan zoeken (achternaam en voornaam ivm voorkomen zelfde achternaam verschillende personen).
Dacht dat dit zou moten lukken door in een bereik te zoeken op de ingevoerde achternaam en met een offset de voornaam te controleren.
Zie code hieronder:
In rood is aangepast na post van Spiderman (thanks).
Dit werkt dus niet, hij geeft ook geen foutmelding dus het klopt wel alleen niet zo kloppend als ik wil.
Iemand enig idee?
Bijvoorbaat dank,
Ferenc
Ben al een tijdje bezig om mbv data vanuit een ingevulde combobox gegevens te laten zien in een userform. Dit lukte tot voor kort aardig tot dat ik op twee kolommen wilde gaan zoeken (achternaam en voornaam ivm voorkomen zelfde achternaam verschillende personen).
Dacht dat dit zou moten lukken door in een bereik te zoeken op de ingevoerde achternaam en met een offset de voornaam te controleren.
Zie code hieronder:
In rood is aangepast na post van Spiderman (thanks).
Code:
Private Sub zoek_Click()
Dim medewerker As Range
Dim MyRange As Range
Dim c As Range
Dim i As Long
Dim stZoekenLinks As String
Dim stZoekenRechts As String
Set MyRange = Worksheets("gegevens").Range("A2:A80")
Run "leeg_combobox" 'maakt formulier leeg
'zoeknaam is naam van combobox waar je de naam van de medewerkers selecteerd
'hierin selecteer je de naam van de medewerker, vb: Klaassen, Jan
i = InStr(zoeknaam, ", ") 'naammedewerker delen op de plaats van de komma
stZoekenLinks = [COLOR="Red"]Trim[/COLOR](Left(zoeknaam, i - 1)) 'var. Zoeknaam staat links van de komma
stZoekenRechts = [COLOR="red"]Trim[/COLOR](Right(zoeknaam, Len(zoeknaam) - i)) 'var. Zoeknaam staat rechts van de komma
For Each c In MyRange
If c.Value = stZoekenLinks And c.Offset(0, 1).Value = stZoekenRechts Then
achternaam.Text = Range("A" & c.Row)
voornaam.Text = Range("B" & c.Row)
adres.Text = Range("C" & c.Row)
postcode.Text = Range("D" & c.Row)
woonplaats.Text = Range("E" & c.Row)
telefoon.Text = Range("F" & c.Row)
mobiel.Text = Range("G" & c.Row)
email.Text = Range("H" & c.Row)
geboortedatum.Text = Range("I" & c.Row)
personeelsnr.Text = Range("J" & c.Row)
End If
Next
End Sub
Dit werkt dus niet, hij geeft ook geen foutmelding dus het klopt wel alleen niet zo kloppend als ik wil.
Iemand enig idee?
Bijvoorbaat dank,
Ferenc
Laatst bewerkt: