Controle systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeemeeuw_5

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Kan iemand even naar het systeem in de bijlage kijken? Het enige wat ik me eigenlijk afvraag is of die kast wel goed genoeg is (koeling, voeding), en of ik nou de goede Vista heb. €80 lijkt me wel een beetje goedkoop... En oh ja, het geheugen en het moederbord zijn ook wel ok, toch?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• systeem1.JPG
    systeem1.JPG
    54,4 KB · Weergaven: 46
is een pc met goede specs, maar je OS is een OEM versie.

vraag me niet wat een OEM versie is, dat laat ik aan de profs over

ik zou 2GB ram nemen,

Besturingsysteem is goed, dit is voor pcbuilders(1 licentie), alleen je heb niet de NL versie

Laatst bewerkt:
Ik zou het zo doen:

2005231045320555489_rs.jpg

De Sonata is een prima kast, en hij is nog mooi ook. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. :)

ik zou 2GB ram nemen
Heb ik ook, bij aantal staat 2 ;)

Ik zou het zo doen:

2005231045320555489_rs.jpg
Ok, eens even kijken... je hebt dus een aparte voeding en koeling erbij gezet. Was die in de Sonata-kast niet voldoende? En dat geheugen, is dat niet langzaam? De prijs is ook wel laag voor 2GB. En Vista, dat is toch een upgrade-versie, die kan je toch alleen gebruiken als je XP al geïnstalleerd hebt staan?

Bedankt voor jullie hulp!

n... je hebt dus een aparte voeding en koeling erbij gezet. Was die in de Sonata-kast niet voldoende?
Als ik het goed begrijp zit er in de Sonata III een EarthWatts 500 Watt voeding in, lijkt mij zeker voldoende, en het is een Antec dus altijd goed.
Als zou ik in combinatie met een 8800 GTX liever gaan voor de Antec NeoHE 550W. Super stil en modulair. En volgens de fabrikant efficiënter met energie. Waarschijnlijk maar een tientje duurder dan de Truepower.

Als ik het goed begrijp zit er in de Sonata III een EarthWatts 500 Watt voeding in, lijkt mij zeker voldoende, en het is een Antec dus altijd goed.
Als zou ik in combinatie met een 8800 GTX liever gaan voor de Antec NeoHE 550W. Super stil en modulair. En volgens de fabrikant efficiënter met energie. Waarschijnlijk maar een tientje duurder dan de Truepower.

Ja ik zou dan ook voor neohe 550 gaan.

Maar ff over die 8800 GTX

Is deze niet beter:

http://azerty.nl/producten/product_detail/160/14321/geforce-8800-gtx-xxx-version.html

Die schijnt sneller te zijn, maar ook een stuk duurder. Het is maar net of je dat er voor over hebt.
Als je het onderste uit de kan wilt hebben zou ik voor de XFX gaan.

Jammer genoeg staat mijn portemonne dat soort kaarten niet toe! Ik blijf wel lekker bij die Asus;)

Wat denken jullien trouwens van dit scherm i.c.m. gamen en Vista? Is het een beetje de moeite waar?

Mooi scherm! Zou het beter zijn dan de W20 van HP? Ik was namelijk vandaag bij de Media Markt en die bieden dat ding aan voor maar €219,-. Mijn maximale budget? Zo rond de 15-1600 euro. Ik ben maar een arme scholier, en met mijn loon van €150 per maand duurt het wel even voor ik een eventuele schuld aan mijn ouders heb afgelost :-p

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik voor het systeem in de bijlage ga. Het beeldscherm kijk ik nog wel even aan, eerst maar eens de finaciën of orde brengen ;)

Ik weet trouwens nog niet eens zeker of ik dit systeem wel ga bestellen; het zit namelijk zo dat ik bij een klein computerbedrijfje waar wij eerder PC's hebben gekocht al een sortgelijk systeem heb besteld. Dat is echter al een maand of 2 geleden, de GTS die er in die PC zit is niet leverbaar. Nu is het bedrijf ook nog eens sinds 1,5 week niet te berijken. Ik denk er dus over om de bestelling stop te zetten, Azerty.nl is nog goedkoper ook. Het enige verschil is dat er op de Azerty-PC geen office zit, terwijl het bedrijfje dat gratis installeert. Weten jullie wat de goedkoopste manier is om aan PowerPoint, Word en Excel te komen (2003 of 2007 maakt me niet uit)?

Bijlagen

• systeem2.JPG
    systeem2.JPG
    53,9 KB · Weergaven: 43
Ik zou trouwens dat systeem wat ik als laatste had samengesteld, zonder het scherm nemen voor 1489 euro.

Volgens mij moet je gewoon DVI hebben om hem op je videokaart aantesluiten, maar hier weet ik verder ook niet zoveel van, ik weet alleen dat ik de witte DVI gebruik op met videokaart met 2 DVI aansluitingen:p

Miss dat iemand anders het weet??!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan