• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controle winst Belgische lotto sinds 1978

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korten

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Ik heb van de website de lottouitslagen afgehaald (sinds 1978) in excel en daarna de berekeningen gemaakt wat ik ooit allemaal zou gescoord hebben.

Moet zeggen dat het resultaat erg pover is :(

Op 2.075 trekkingen 56 keer 3 juiste en slechts 4 keer 4 juiste. :confused:

Ik denk dat ik ga stoppen.

Leuk tooltje :o of niet ????

Miljaar 192 KB is blijkbaar nog te groot, een aantal lijnen uitgegooid => 80 KB misschien lukt het nu :thumb:

Hoeveel KB groot mag het dan wel zijn ?????? 0,000000 KB

Onderstaande is toegestaan.
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar pdf

Hierbij de volledige lottouitslagen (4-2-1978 tem 19-10-2005). Als je de kolommen A tot H copieerd in het eerste bestand en de formules (kolom I tot BH) doortrekt tot het einde van de data kom je er ook wel.

Bijlagen

Hoi Korten,

Ik heb je tooltje nog niet bekeken, maar eigenlijk wist ik dat al. De grootste winst in de lotto is te behalen door na te laten wekelijks te spelen.

Sinds 1978 zijn er circa 2000 trekkingen geweest, tel uit je winst. 2000 keer niet meespelen is een ******* leuke prijs!

Jeroen

Maar als je wint ... dan verdien je meer :D

Daarom heet het ook gokken denk ik ;)
En iedereen kent natuurlijk ook de verhalen van net stoppen en dan zien dat je toch een prijs had kunnen winnen :D

Maar als je wint ... dan verdien je meer

2000 trekkingen X €10,-=€ 20.000,-...
Dat is toch echt al een stevige prijs hoor. En hoeveel mensen ken jij die 20.000 of meer hebben gewonnen?

Je hoeft niet zoveel van statistiek te weten om te kunnen beredeneren dat het toch wel ERG onwaarschijnlijk is dat bij 2000 trekkingen je 2000 x 10,- hebt gewonnen.

Als je de VBA code van Jeroen
(Sinds 1978 zijn er circa 2000 trekkingen geweest, tel uit je winst. 2000 keer niet meespelen is een ******* leuke prijs!)

in het Engels in een Module plaatst is deze nog steeds onovertroffen en geeft het enige juiste antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan