Controleer je PC op lekken

• Onderwerp starter Onderwerp starter humpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Active Security Monitor is een reuze handig gratis programma. Het vertelt je haarfijn waar de zwakke plekken in de beveiliging van je PC zitten.

Active Security Monitor - een handig hulpprogramma van de Amerikaanse provider AOL - biedt zelf geen beveiliging. Het beschermt je PC niet, maar het vertelt je precies wat er met de beveiliging van je computer mis is. En dat blijkt een veel gevallen een eye-opener. Volgens AOL (America On Line) denkt 70 procent van de computergebruikers dat zijn of haar PC goed beveiligd is. Maar in de praktijk is dat maar bij 20 procent daadwerkelijk het geval.

Het programma kijkt naar alle gevaren. Of het nu het risico is met spyware of met virussen besmet te worden, of om een hacker op bezoek te krijgen. Active Security Monitor controleert het.

Ook het netwerk kan zo op lekken gecontroleerd worden. Per onderdeel (virussen, spyware, firewall, Windows & browser, draadloze verbinding, P2P-software en PC utilities) krijg je een score in hoeverre je beveiliging voldoet. Natuurlijk is het de bedoeling een maximale score te halen. Om dit te bereiken worden volop (Engelstalige) tips en adviezen aangedragen. Alle informatie is actueel, want het programma haalt de nieuwste beveiligingsinformatie en waarschuwingen dagelijks van internet.

Active Security Monitor is een uitstekend en helaas broodnodig programma, dat iedereen eigenlijk op zijn PC zou moeten hebben staan.

Download dit programma

http://premiumservices.aol.com/asm_download/

dan krijg ik deze melding;

Het download van bestanden aan deze website wordt beveiligsredenen door internet explorer geblokkeerd. klik hier voor opties....

wat moet ik doen of skippen., bedankt???

Laatst bewerkt:
Dan staat je beveiliging te zwaar.

Dus kan je Skippen doen.

Dan kan je gewoon op downloaden klikken, is een beetje overspannen beveiliging van na SP2

In FF haal ik het zo binnen,en bedankt voor deze tip.:thumb:

Bij mij is alles uitstekend:D

Met IE ook hoor, maar sinds SP2 krijg bij als je bij sommige sites iets wilt downloaden een informatiebalk.

Er wordt voorkomen dat een website een bestand downloadt naar uw computer. U kunt het bestand nog steeds downloaden als u dat wilt, maar de website kan niet onbemerkt of zonder uw toestemming bestanden downloaden.

Melding kan je ook uitzetten:

Het blokkeren van downloads van bestanden en software via de informatiebalk stoppen

Met deze procedure kunnen websites u automatisch om bevestiging vragen als u bestanden en software downloadt (zonder gebruik te maken van de informatiebalk).

Open Internet Explorer.
Klik op Internet-opties in het menu Extra.
Klik op Aangepast niveau op het tabblad Beveiliging.
Voer een van de volgende handelingen (of beide) uit:

U kunt de informatiebalk uitschakelen voor het downloaden van bestanden door in de sectie Downloads van de lijst onder Automatisch vragen bij het downloaden van bestanden op Inschakelen te klikken.

U kunt de informatiebalk uitschakelen voor ActiveX-besturingselementen door in de sectie ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen van de lijst onder Automatisch vragen bij downloaden van ActiveX-besturingselementen op Inschakelen te klikken.

Laatst bewerkt:
weer een zeverproggie ... alles is excellent, maar mijn virusupdates zijn "out of date"
laatste nod-update 08 02 2007 om 23.57 :rolleyes: gisteren dus ...

En ik heb geen backup programma zegt het. Ik geloof dat er in WinXP ook zo'n mogelijkheid zit en dat ik 2 schijven in RAID heb staan (mirror) ziet het niet eens. Dat we achter een zwaar bewapend modem zitten ook niet. Dus.... Ik zal er niet korter om slapen ;)

hebbet alweer verwijderd ... belt te veel naar huis naar mijn goesting ...

Met deze procedure kunnen websites u automatisch om bevestiging vragen als u bestanden en software downloadt (zonder gebruik te maken van de informatiebalk).

Jozo, ik Explorer aangepas en ik dat progr, gedownload.

Is het nog de moeite omhet te installeren, iedereen bedankt.

Kan als gesloten beschouwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan