hallo,
Ik heb het volgende probleem:
ik heb een tabel(office voorgeprogrameerde tabel) met x aantal rijen en kollommen, waarvan 1 kollom vol met getalwaardes staat. vb. hier onder.
datum bedrag type
12-12-45 10 a
12-12-12 20 b
.... .... ...
dan heb ik een andere tabel (aangeduid met borders) waarin ik meerdere sumifs functie gebruik. Die een som maakt van alle waardes. Die tussen een datum vallen voor een bepaalt type.
Nu zou ik graag een controle mogelijkheid hebben, om te zien welke waardes er in tabel 2 zijn opgemonem van tabel1 en welke niet.
door bv. een extra kolom toe te voegen. Die een "x" of een 1 en 0 waarde er zet wanneer de waardes mee in de berekening zitten.
Is dit mogelijk?
alvast bedankt
Ik heb het volgende probleem:
ik heb een tabel(office voorgeprogrameerde tabel) met x aantal rijen en kollommen, waarvan 1 kollom vol met getalwaardes staat. vb. hier onder.
datum bedrag type
12-12-45 10 a
12-12-12 20 b
.... .... ...
dan heb ik een andere tabel (aangeduid met borders) waarin ik meerdere sumifs functie gebruik. Die een som maakt van alle waardes. Die tussen een datum vallen voor een bepaalt type.
Code:
=SUMIFS(Table2[[amount:]:[amount:]];Table2[[type:]:[type:]];maandelijks!$A106;Table2[[factuurdatum:]:[factuurdatum:]];">="&B$103;Table2[[factuurdatum:]:[factuurdatum:]];"<="&EOMONTH(B$103;0))
Nu zou ik graag een controle mogelijkheid hebben, om te zien welke waardes er in tabel 2 zijn opgemonem van tabel1 en welke niet.
door bv. een extra kolom toe te voegen. Die een "x" of een 1 en 0 waarde er zet wanneer de waardes mee in de berekening zitten.
Is dit mogelijk?
alvast bedankt
Laatst bewerkt door een moderator: