• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controlemanier of hij waardes in sumif heeft opgenomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stinow

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2013
hallo,

Ik heb het volgende probleem:
ik heb een tabel(office voorgeprogrameerde tabel) met x aantal rijen en kollommen, waarvan 1 kollom vol met getalwaardes staat. vb. hier onder.
datum bedrag type
12-12-45 10 a
12-12-12 20 b
.... .... ...

dan heb ik een andere tabel (aangeduid met borders) waarin ik meerdere sumifs functie gebruik. Die een som maakt van alle waardes. Die tussen een datum vallen voor een bepaalt type.

Code:
=SUMIFS(Table2[[amount:]:[amount:]];Table2[[type:]:[type:]];maandelijks!$A106;Table2[[factuurdatum:]:[factuurdatum:]];">="&B$103;Table2[[factuurdatum:]:[factuurdatum:]];"<="&EOMONTH(B$103;0))

Nu zou ik graag een controle mogelijkheid hebben, om te zien welke waardes er in tabel 2 zijn opgemonem van tabel1 en welke niet.
door bv. een extra kolom toe te voegen. Die een "x" of een 1 en 0 waarde er zet wanneer de waardes mee in de berekening zitten.
Is dit mogelijk?

alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan kan je het beste even een voorbeeldje in excel plaatsen.

onderstaand een vereenvoudigd voorbeeld van mijn excel blad:
het type "c" heef hij dus niet mee in een formule verwerkt, dus er komt een 0 te staan.

Untitled.png

Laatst bewerkt:
De laatste tijd lijkt dit forum meer en meer op een fotoshopforum.

super bedankt, voor de eerste tabel lijkt dit te werken.
Ik had zelf een nieuwe if geschreven met alle voorwaarden van men sumifs en dit werkte ook, maar werkt eigelijk niet rechtstreeks maar onafhankelijk.
En de lengte van deze formule is ook wel een stuk korter.

Maar ik krijg hem niet toegepast op de 2e.
ik ga eerst zelf no wat verder prutsen en laat je nog iets weten in de namiddag, moest het niet lukken.

Laatst bewerkt:
het werkt nog niet hellemaal, maar daar kom ik wss wel uit. Ik laat u deze nammidag iets weten of het me gelukt is, al vast bedankt !

ja ik kom er niet uit. bij de 2e tabel is het een beetje ingewikkelder omdat de "type" voorwaarden over meerdere tabellen staan en dat pakt hij niet aan .

dit is de formule van mijn eigelijk blad:

=IF(COUNTIF((maandelijks!$A$4:$A$7;maandelijks!$A$8:A$9;maandelijks!$A$14;maandelijks!$A$16:$A$19;maandelijks!$A$40;maandelijks!$A$55;maandelijks!$A$84;maandelijks!$A$85;maandelijks!$A$108);$C2>0);1;0)

Maar dat neemt die niet aan geeft #value fout
enig idee?

dit is wat u schreef:
=IF(COUNTIF($A$15:$A$17;$B3)>0;"X";"")

dit is wat ik er zou van willen maken, maar dat doet die niet :
=IF(COUNTIF(($A$15;$A16;$A$17);$B3)>0;"X";"")

Daar zal je de formule AANTALLEN.ALS voor moeten gebruiken.
Dat wordt, zoals ik het nu zie een draak van een formule.

Dat moet simpeler op te lossen zijn maar dan via een functie.
Zal een poging wagen.

Zet dit in een module:
Code:
Public Function tellen()
 With Sheets("maandelijks")
  For Each r In .Range("$A$4,$A$9,$A$14,$A$16:$A$19,$A$40,$A$55,$A$84,$A$85,$A$108")
    If r = [c2] Then aantal = aantal + 1
  Next
 tellen = aantal
 End With
End Function

En in je werkblad gebruik je deze formule:

Code:
=ALS(tellen()>0;1;"")

Dit zou moeten werken.

Cobbe,

Nog is hartelijk bedankt voor u tijd.
Hij doet het, dit had ik zelf spijtig genoeg niet gekunnen.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan