Controleren waar een formulier wordt ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

koozie<3

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
198
Beste,

Ik weet niet of dit in de juiste sectie staat, zo niet verbeter mij dan gerust!

Is er een mogelijkheid om te controleren vanaf welke plaats (lees ipadres) een aanvraag formulier wordt ingevuld?

Het idee is alsvolgt:

- Site 1: de plek waar het formulier ingevuld moet worden, hoort niet bij de website waar deze standaard op staat.
- Door middel van een iframe wordt de betreffende pagina (met het form) vanaf site 1 opgeroepen en kan zo op site 2 worden weergegeven.

- De bedoeling is om d.m.v. een stuk code te controleren waar een formulier is ingevuld, oftewel is hij op site 1 ingevuld >> dan komt er niks extra's bij, is het form op site 2 ingevuld dan komt er iets bij te staan van "ingevuld op site 2"

site 1 en 2 zullen verschillende namen hebben maar voor het gemak heb ik het maar zo genoemd.

Ik ben al bezig geweest met #cgi.REMOTE_ADDR# en alles wat daarmee te maken heeft. (alles met cgi. en dan verschillende opties erachter) maar niks duidt op een antwoord waarmee je waarden kan vergelijken.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele antwoorden!

Groeten!:thumb:
 
erhm, met PHP zou ik zeggen:
PHP:
<?php
$reloc = $_SERVER['HTTP_REFERER'];

if($reloc == "http://www.mijnpagina.nl/contactpoagina.php"){
  echo "de pagina mag doorgelaten worden!";
}else{
  echo "Ga weg, je komt van de verkeerde pagina!";
}
wel even van de php site:
'HTTP_REFERER'
The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. This is set by the user agent. Not all user agents will set this, and some provide the ability to modify HTTP_REFERER as a feature. In short, it cannot really be trusted.​

Je moet dan dus wel even het adres veranderen.

Groet :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je reactie!

Maar ik was een klein, niet onbelangrijk detail vergeten.

De site is geschreve in ColdFusion.. ik weet niet of er iemand anders is die me kan helpen?

Bedankt alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan