• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controleur gevraagd

• Onderwerp starter Onderwerp starter DZP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Is er iemand die voor mij een excel bestandje na zou wilen kijken op eventuele onnodigheden en overbodige letters en cijfers. Op dit moment werkt alles naar wens, maar ik denk dat er een hoop instaat dat verwijdert zou kunnen worden. Ik wil dus dat het zo klein mogelijk is om op te slaan en dat hij iets sneller afsluit als dat kan.

WAT zouden we moeten nakijken op onnodige letters en cijfers ?

GiMe

WAT zouden we moeten nakijken op onnodige letters en cijfers ?

GiMe

GiMe

DZP vraagt enkel of er iemand die wil en kan doen. Indien niemand het wil / kan heeft het geen zin verder te gaan.

DZP

ik wil dat wel doen, afhankelijk natuurlijk van hoe groot dat is en hoe moeilijk. Ik ga daar niet voor niets veel tijd aan spenderen hoor.

Wigi

Waar het eigenlijk om gaat is dat dit mijn eerste projekt is en dat ik door een expert bekeken wil hebben of er dingen voud zijn en/of er voor de volgende keer dingen zijn waar ik op letten moet. Bijvoorbeeld wat ik nog niet begrijp is <> wanneer moet je iets openen als een bolean of als een string enz. Ik hoop dus dat iemand daar een btje energie in wil stoppen.Voor de controleur misschien een uitdaging en voor mij een goede les.;)

Waar het eigenlijk om gaat is dat dit mijn eerste projekt is en dat ik door een expert bekeken wil hebben of er dingen voud zijn en/of er voor de volgende keer dingen zijn waar ik op letten moet. Bijvoorbeeld wat ik nog niet begrijp is <> wanneer moet je iets openen als een bolean of als een string enz. Ik hoop dus dat iemand daar een btje energie in wil stoppen.Voor de controleur misschien een uitdaging en voor mij een goede les.;)

Hopelijk voor jou wel, maar ik kan er geen tijd voor vrijmaken.

Dat begrijp ik, want ik heb net je persoonlijke cv bekeken en daaraan kun je zien dat je een druk mens zijt. Eerlijk gezegd dacht ik dat je een stuk ouder zou zijn maar zo zie je maar wat vooroordelen al niet kunnen doen over iemand die je nog nooit gezien heb.
Ga in ieder geval door met je goede werk, want je heb mij al diverse keren geholpen en voor en na mij zullen er nog velen zijn.:thumb:

Ik wil er wel naar kijken, maar geef misschien de vraag terug als hij toch ingewikkelder blijkt dat hij nu lijkt. Een antwoord komt dan wel pas in de loop van de volgende week.

Groet,

In opdracht van de Watchdog geef ik hier als eindconclusie dat mijn vraag niet bevredigend is beantwoord ivm te wienig kennis onder de mensen of te weinig tijd omdat het bestand te groot zou zijn. Ik sluit hem wel positief af met een groen vinkje en ik hoop de volgende keer op meer succes. Groetjes en tot het volgende dillema.:thumb:

Deze conclusie vind ik negatief. Ik heb via mail gereageerd dat ik inderdaad onvoldoende VBA-kennis heb om het grote bestand te controleren. Verder heb ik gesuggereerd om een testplan te maken en daarmee dat bestand aan potentiële gebruikers voor te leggen, zodat de vraagsteller kan testen of gebruikers ermee om kunnen gaan. Volgens mij is dat een iets andere toon dat de vraagsteller suggereert.

Groet,

Deze conclusie vind ik negatief. Ik heb via mail gereageerd dat ik inderdaad onvoldoende VBA-kennis heb om het grote bestand te controleren. Verder heb ik gesuggereerd om een testplan te maken en daarmee dat bestand aan potentiële gebruikers voor te leggen, zodat de vraagsteller kan testen of gebruikers ermee om kunnen gaan. Volgens mij is dat een iets andere toon dat de vraagsteller suggereert.
Groet,
Rob,
Zo had ik het niet bedoeld in ieder geval.
Het feit blijft dat mijn eigen kennis ook tekort schiet anders had ik het probleem niet gehad.
Ik neem aan en weet bijna wel zeker dat iedereen het met de beste bedoelingen bedoeld heeft en dat ik hier ook géén wonderen moet verwachten omdat het allemaal op vrijwillige basis gaat. Er zijn hier echte diehards op het forum te vinden en dat streelt ook het ego van dit forum. Nogmaals mijn reactie was niet bedoeld om iemand of iets te krenken of te kleineren, maar het feit is en blijft dat ik GÉÉN positief antwoord op mijn dillema van deze keer heb gekregen en dat ik in opdracht van de Watchdog een reaktie moest geven op mijn eigen item om anderen te laten weten of mijn probleem wel of niet opgelost was!!!!;)

DZP,

Als je met experts (in een van de eerdere posts), mij bedoelt,

To be honest: ik heb er geen tijd meer aan besteed aangezien ik liever mijn tijd besteed aan vragen van mensen dan het controleren van een bestand dat toch al werkt. Bij jou is het waarschijnlijk een kwestie van efficiëntie (hoe kan ik iets het BESTE werkend krijgen) terwijl het bij vele anderen een kwestie is van iets UBERHAUPT werkend te krijgen. En als ik moet kiezen, dan ga ik voor het laatste. Als ik niet moet kiezen, dan vind ik efficiëntie ook belangrijk.

Je zult het al weten, maar als ik meer dan 24 uur per dag had, dan zou ik elk probleem tot op het bot uitspitten. Helaas.

En dit geldt niet enkel voor jou, ook voor alle anderen. Vaak zie ik code die afkomstig is van de Macro recorder. Het kan VEEL efficiënter als dat zelf geprogrammeerd wordt. Maar daar heb ik niet de tijd voor en leg ik ook andere prioriteiten. Graag begrip daarvoor.

Wigi

Laatst bewerkt:
Laten we er maar mee stoppen. Ik heb gereageerd op een mailtje dat ik thuis gestuurd kreeg van de Watchdog in dit forum. Ik zal daar de volgende keer geen aanstoot meer aan nemen als iets niet positief is opgelost. Dan laat ik hem gewoon staan en dan loopt het item vanzelf verder weg naar beneden. Ik heb niemand persoonlijk willen lastig vallen. De argumenten van u beide begrijp ik goed en ook u heb ik niet nadelig willen beoordelen. Ik denk dat u de tekst misschien in een andere context zou moeten lezen. Ik weet dat u beide vaak op andere items meer dan een positief resultaat boekt. Ook ik heb daar al resultaten van kunnen ondervinden waarvoor natuurlijk nogmaals mijn dank. Ik stop nu echt met dit item want ik blijf in herhalingen vallen en daar is dit forum volgens mij niet voor bedoeld. Gaat u vooral door met uw goede werk en wie weet tot de volgende X.:thumb:

Ps: Wigi dat graptje in je profiel is geinig en die heb ik dan ook alweer geleend van je.:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan