controllerfout gevonden in \Device\Harddisk4\DR6

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Ik keek in de Windows logboeken en zag daar dat er redelijk vaak de error staat met als tekst: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk4\DR6

Goed, er is dus iets aan de hand met een van de harde schijven, intern of extern.

De vraag is nu welke harde schijf dat is.
Als er maar 1 in je pc zit is dat niet zo moeilijk, maar als je 2 SSD's, 2HD's en een externe USB hd hebt aangesloten is het zoeken geblazen.

Waar het mij primair om gaat is hoe de tekst "Harddisk4\DR6" te vertalen naar de juiste harde schijf waar kennelijk iets mee mis is.
Kijkend in computerbeheer en dan "Schijfbeheer" staan ze mooi op een rij, genummerd vanaf Schijf0.
De vraag is nu of dan de vierde schijf van boven in het overzicht (dat is dus Schijf3) de schijf is war het om gaat, of de schijf die heet " Schijf4" (dus de 5e van boven).

Tweede vraag: weet iemand een tooltje dat een "vertaling" geeft van de error-codes in het windowslogboek. Met vertaling bedoel ik natuurlijk een nadere uitleg wat de fout kan zijn en waar wat te vinden is om meer info te krijgen over de fout.

Laatst bewerkt:
Lange pier, bedankt. Ik vermoedde al dat het de USB-controler was. Die was de laatste tijd erg traag.

Voor hulptooltje dacht ik meer aan zoiets als Whocrashedmysystem, maar dan voor errors in de logboeken.

Via de eventvwr en probleem in systeem of toepassing zie je rechts ook nog meer info.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan