convert een pc game naar een n64 game

Status
Niet open voor verdere reacties.

123412341234az

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Berichten
11
Hallo,

Ik heb een vraag. Weet iemand hoe ik een .exe file kan converteren naar een n64 rom?
Ik wil bijv. Jazz Jackrabbit op de n64 kunnen spelen.
Alsvast Bedankt:D
 
bedoel je met die n64 nintendo 64? Ik weet dat er andersom wel emulatiesoftware bestaat (consolegames op pc) maar of je pc-games op een console kunt afspelen :confused: .
 
sorry dat ik zo onduidelijk was.
ik bedoelde met n64 nintendo 64.
ik heb project 64 op mijn pc staan als nintendo 64 emulator.
daarmee kan ik dus al mijn roms die op mn pc staan afspelen

maar mijn vraag was eigenlijk of er nog software is waarmee ik een .exe(pc game) bestand kan converten/renamen naar een nintendo 64 rom ( .rom .z64 .v64).
stel dat er geen software voor is, kan ik ook zonder convertsoftware een pc - game renamen/converten naar een nintendo64 rom?

ik wil onder andere jazz jackrabbit (pc game = .exe) converten/renamen naar n64 rom (.rom/ .v64/ .z64). :D

Bedankt voor het lezen
 
stel dat er geen software voor is, kan ik ook zonder convertsoftware een pc - game renamen/converten naar een nintendo64 rom?
Renamen kan wel, converten niet.

Een rename gaat niet werken overigens.
 
renamen en converten is toch hetzelfde?
als je exe naar rom convert is het toch hetzelfde als je exe naar rom renamed?:confused:
 
-Absoluut niet-.

Simpel uitgelegd, de extensie geeft aan in welke taal iets geschreven is.

document.nl en document.en.
In de eerste situatie betreft het een nederlands document, in de tweede situatie een engels document.

Als ik nu document.nl rename naar document.en heb ik nog steeds een nederlands document, maar nu met een engels kenmerk. Geef ik dit aan een engelsman, dan kan deze hier niets mee.
Het document moet eerst geconvert (=vertaald) worden naar het engels alvorens de engelsman er wat mee kan.

Terug naar computers:
Een .EXE is heel anders opgebouwd dan een .V64. Simpelweg het bestand hernoemen zal er niet voor zorgen dat de Nintendo de .EXE kan lezen.
 
dankje voor de uitleg, ik begrijp dat renamen geen zin heeft, maar heeft het echt geen zin om het te converten met game convert software?
Je kan bijv wel met muziek convert software mp3 liedjes converten naar wma, dan moet het toch ook met games kunnen
 
Renamen is, de naam zegt het al, hernoemen.

Zoals ik in mijn voorbeeld aangaf zei je alleen maar dat .nl nu .en is. Dit wijzigt het type bestand (de inhoud ervan) nog niet.

Je zal absoluut converter software moeten gebruiken maar of die hiervoor bestaat weet ik niet.
 
Je zal absoluut converter software moeten gebruiken maar of die hiervoor bestaat weet ik niet.[/QUOTE]

ok ik zal wel op google zoeken voor converter software.
als iemand anders nog convertor software weet om exe naar een n64 rom te converten, meld het me dan a.u.b
 
Een nintendo 64 maakt toch gebruik van casettes in plaats van cd's en dvd's, ik vraag mij af hoe je dat in godsnaam gaat doet??:confused:
 
Een nintendo 64 maakt toch gebruik van casettes in plaats van cd's en dvd's, ik vraag mij af hoe je dat in godsnaam gaat doet??:confused:

zoals ik al zei ik heb op mijn pc al een nintendo 64 emulator staan.
er staan ook een aantal nintendo 64 spellen op.
die heb ik al gespeeld en die doen het gewoon goed.

maar ik wil graag wat meer spellen op de pc die ik met mijn n64 emulator kan afspelen, dus zoek ik voor convert software. bijv om exe spellen op de n64 te spelen en bijv mario smash football voor de gamecube wil ik ook graag met mijn emulator afspelen.
 
Ja ok maar hoe wil je die spellen op de eerste plaats op je nintendo krijgen? een pc game moet je installeren en dan wordt er gebruik gemaakt van het windowsplatform, bij de nintendo stop je spel er in en de kous is af.
 
Ja ok maar hoe wil je die spellen op de eerste plaats op je nintendo krijgen? een pc game moet je installeren en dan wordt er gebruik gemaakt van het windowsplatform, bij de nintendo stop je spel er in en de kous is af.

ik zal het uitleggen:

met een nintendo 64 emulator kun je alleen gedownloade nintendo 64 spellen spelen, omdat je geen casette in je pc kunt stoppen. en door de niet-nintendo 64 games (bijv. pc games) te converten naar een wel-nintendo 64 game kun je die als het goed is ook afspelen op de n64 emulator spelen. maar het probleem is dat ik geen convert software daarvoor kan vinden. dus vraag ik of iemand er wel software voor weet
 
Maar dan heb ik nog geen antwoord :eek: , hoe ga je (welk medium) die spellen op de nintendo krijgen, en hoe ga je (als deze al dan niet bestaat) de emulatiesoftware op de nintendo installerern? Je hebt zowieso een harde schijf nodig en dat heeft een 64 toch niet???
 
Maar dan heb ik nog geen antwoord :eek: , hoe ga je (welk medium) die spellen op de nintendo krijgen, en hoe ga je (als deze al dan niet bestaat) de emulatiesoftware op de nintendo installerern? Je hebt zowieso een harde schijf nodig en dat heeft een 64 toch niet???

ok die nintendo 64 heb ik al 2 jaar niet meer en de spellen ervan ook niet.
ik heb dus geen nintendo 64 hardware meer.
ik heb alleen nintendo 64 software; een emulator(project 64) en een paar gedownloade games.
ik wil dus meer kleine games ( 5 tot 100mb) spelen op mijn pc met mijn n64 emulator. ik wil bijv een gamecube spel(mario smash football) en een pc spel( jazz jackrabbit) op mn pc spelen met mn n64 emulator. ik moet alleen nog die spellen converten naar een nintendo 64 bestand, en daarom zoek ik dus convert software
 
Nu wordt het duidelijk, je vorige posts maken duidelijk dat je pc games OP een n64 wilt spelen. Mijn menig,? dit bestaat gewoon niet omdat het ook niet logisch is, waarom zou je een pc-game op een pc willen spelen met emulatiesoftware voor een n64??? je kan het zowieso al spelen waarom zo een omweg creëeren? Zelfs al kon ik zoiets maken ik zou er gewoon niet aan beginnen omdat het gewoon totaal geen nut heeft.
 
het is wel zo dat het overdreven is om pc spellen op de n64 emulator te willen spelen.

maar ik wil wel een gamecube spel(mario smash football) op mijn pc kunnen spelen.
aangezien gamecube converters niet goed werken moet ik wel een game converter hebben om dat gamecube bestand te converten naar een n64 bestand of naar een exe bestand
 
Laatst bewerkt:
Was je je topic gestart met "Windows emulator voor gamecube" dan was het al lang opgelost :rolleyes:

Dan hadden mensen gezegd: '' ik zou Dophin downloaden"
Of misschien een andere Gamecube emulator aangeraden
Die gamecube emulators werken allemaal niet goed, dus daarom zoek ik naar een converter die game bestanden convert.

En het maakt toch ook niet zoveel uit waarom ik een topic zo start, het gaat erom dat iemand een converter noemt waarmee je desnoods alle soorten game bestanden kan converten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan