• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Convert text to number

• Onderwerp starter Onderwerp starter Oxy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Oxy

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hallo,

Ik zit met het volgende. Ik heb een paar kolommen (in dit geval E en F) waarin gegevens staan zoals 0,34477612376213074 en 0,13282442092895508

Deze gegevens moet ik omzetten naar percentages. Het probleem is dat al deze data als text staat opgeslagen (number stored as text). Ik kan dan de data selecteren en op het waarschuwingstekentje klikken om de nummer te converteren naar nummers (Convert to number). Wanneer ik deze actie opneem via een macro neemt Excel deze actie niet op.

Op welke wijze kan ik deze omzetting automatiseren? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Maak een hulpkolom aan en zet daarin de formule

Code:
=waarde(F1)

Kopieer deze formule zover als je hem nodig hebt. Selecteer daarna de hulpkolom en breng de waardes via Kopieren en daarna Plakken Speciaal --> Waardes over naar de oorspronkelijke kolom.

Bedankt voor je hulp! Een simpele oplossing kan idd ook uitkomst bieden. Ik zal alweer veel te moeilijk te denken. Nogmaals, bedankt Gert!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan