• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

convert to csv

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
hallo

ik heb een xlsx file dat ik wil converteren naar csv.
er staan verschillende getallen in met een 0 vooraan vb 050193. deze staan in tekst vorm , een ' voor de getallen.
als ik de functie "save as" gebruik wordt deze 0 weggelaten.
tekst zoals 01/05-10 (datum) veranderd in 1/05/2010. deze staan in tekst vorm , een ' voor de getallen.
hoe kan ik een exacte copy maken naar csv ??

Vreemd, ik heb gedaan wat je beschrijft en het resultaat is wat je wilt.

Niet wat je ziet in Excel (opgemaakte inhoud), maar de inhoud wordt naar een csv betand geschreven.
Kontroleer dat of plaats het bestand hier.

de fout zit niet in die saveas, maar bij het openen. Excel wil pro-actief werken als het een csv-bestand voor de kiezen krijgt.
Sla je bestand anders eens op met saveas als een csv.
Via verkenner (of een andere methode) hernoem je dat bestand nu eens naar een txt
Open die txt nu in excel en gebruik als scheidingsteken die ";" en zeg dat iedere kolom een tekst is.
Resultaat alles is netjes zoals je het oorspronkelijk had.

als ik het nu open krijg ik de melding dat het niet de bestandsindeling heeft van csv.
als ik op OK druk kan ik het openen , maar als ik het wil importeren in mijn vb.net app lukt het niet.
er is iets mis met het bestand , als ik het dan via saveas opsla staat alles terug verkeerd.

Zet voor of na alle getallen die tekst moeten zijn een underscore _

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan