• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

convert xls 95 to newer version

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esmoreit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
hey

Ik heb een map met ongeveer 150000 bestanden in. vooral pdf, xls en doc. Nu zoek ik een programma dat automatisch die directory doorzoekt en alle xls bestanden er uit haalt, opent, en savet in nieuw(er) formaat. ik werk namelijk met een software die bepaalde xls bestanden moet gebruiken maar om de een of andere reden kan die geen oude xls bestanden gebruiken. Het is veel te veel werk om handmatig te gaan zoeken welke bestanden oud formaat zijn en deze manueel te saven in nieuwere versie.
Iemand een oplossing? Bepaald scriptje of proggieke ofzo?

Alvast bedankt

greetz

Volgende macro haalt alle xls-files uit een directory naar keuze. Hier kan je al mee beginnen.

Code:
Sub tst()
  c0 = ""
  With CreateObject("scripting.filesystemobject").GetFolder(InputBox("Welke directory wenst U", "FileSearch", "D:\Mijn documenten\"))
    For Each fl In .Files
        If Right(fl.Name, 4) = ".xls" Then
            c0 = c0 & fl.Name & "|"
        End If
    Next
    [A:A].ClearContents
    [A1].Resize(UBound(Split(c0, "|"))) = WorksheetFunction.Transpose(Split(c0, "|"))
 End With
End Sub

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan