leerkrachtwisk
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 22 apr 2012
Beste
Ik heb een aanvraag. Ik ben zelf leerkracht wiskunde en zou graag een converter hebben die Romeinse cijfers omzet in Arabische cijfers en omgekeerd. Tevens zou dit programma ook nog + en - bewerkingen moeten kunnen uitvoeren met zowel Arabische als Romeinse cijfers Ik heb zelf al een poging gedaan maar zit compleet vast. Kunt u me verder helpen met dit programma te maken in visual basic, console. Zo kan ik zelf ook
Module Module1
Private Property ingave As String
Sub Main()
toonStartInfo()
Do
vraagInput()
If ingave.ToLower.Equals("stop") Then
End
End If
If ingave.ToLower.Equals("info") Then
toonInfo()
End If
bepaalCijferStelsel()
Loop While True
End Sub
Sub toonStartInfo()
Console.WriteLine("Welkom bij de Romeinse cijfermachine,")
Console.WriteLine("Geef 'info' voor meer informatie omtrent de toepassing en het Romeins cijferstelsel.")
Console.WriteLine("Geef 'stop' om het programma te beëindigen.")
End Sub
Sub vraagInput()
Console.Write("IN> (druk eerst 1 maal op enter)")
ingave = Console.ReadLine
End Sub
Sub toonInfo()
Console.WriteLine("Het programma kan:")
Console.WriteLine(" - een ingegeven Arabisch nummer <van 1 tot 4999> vertalen naar zijn Romeinse voorstelling.")
Console.WriteLine(" - een ingegeven Romeins nummmer <van I tot MMMNCMXCIX> vertalen naar zijn Arabische voorstelling.")
Console.WriteLine(" - een optelling maken van twee Arabische nummers. Het resultaat wordt ook als Arabisch nummer voorgesteld.")
Console.WriteLine(" - een optelling maken van twee Romeinse nummers <som tot 4999>. Het resultaat wordt ook als Romeins nummer voorgesteld.")
End Sub
Sub bepaalCijferStelsel()
If IsNumeric(ingave) Then omzettenRomeins()
else omzettenArab()
End if
End Sub
Ik heb een aanvraag. Ik ben zelf leerkracht wiskunde en zou graag een converter hebben die Romeinse cijfers omzet in Arabische cijfers en omgekeerd. Tevens zou dit programma ook nog + en - bewerkingen moeten kunnen uitvoeren met zowel Arabische als Romeinse cijfers Ik heb zelf al een poging gedaan maar zit compleet vast. Kunt u me verder helpen met dit programma te maken in visual basic, console. Zo kan ik zelf ook
Module Module1
Private Property ingave As String
Sub Main()
toonStartInfo()
Do
vraagInput()
If ingave.ToLower.Equals("stop") Then
End
End If
If ingave.ToLower.Equals("info") Then
toonInfo()
End If
bepaalCijferStelsel()
Loop While True
End Sub
Sub toonStartInfo()
Console.WriteLine("Welkom bij de Romeinse cijfermachine,")
Console.WriteLine("Geef 'info' voor meer informatie omtrent de toepassing en het Romeins cijferstelsel.")
Console.WriteLine("Geef 'stop' om het programma te beëindigen.")
End Sub
Sub vraagInput()
Console.Write("IN> (druk eerst 1 maal op enter)")
ingave = Console.ReadLine
End Sub
Sub toonInfo()
Console.WriteLine("Het programma kan:")
Console.WriteLine(" - een ingegeven Arabisch nummer <van 1 tot 4999> vertalen naar zijn Romeinse voorstelling.")
Console.WriteLine(" - een ingegeven Romeins nummmer <van I tot MMMNCMXCIX> vertalen naar zijn Arabische voorstelling.")
Console.WriteLine(" - een optelling maken van twee Arabische nummers. Het resultaat wordt ook als Arabisch nummer voorgesteld.")
Console.WriteLine(" - een optelling maken van twee Romeinse nummers <som tot 4999>. Het resultaat wordt ook als Romeins nummer voorgesteld.")
End Sub
Sub bepaalCijferStelsel()
If IsNumeric(ingave) Then omzettenRomeins()
else omzettenArab()
End if
End Sub
Laatst bewerkt door een moderator: