converteren access database van 97 naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie34

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Berichten
675
ik heb een access database van office 97 en wil deze omzetten naar office XP
hoe moet ik dit aanpakken en hoe kan ik er voor zorgen dat alles blijft werken??

ik ben wel een novice met access, dus niet te diep...

Tnx

Rob
 
't eenvoudig

open access XP ZONDER databank (kies annuleren indien hij vraagt een databank te openen)

KLik bij Extra (Tools) kies Database hulpprogramma's en dan database converteren ==> naar huidige databaseversie. Volg de aanwijzingen ivm nieuwe naam, en kies de 97 database.
 
Maak wel eerst een copy van de '97 database!!!
Zou kunnen dat de conversie niet 100% verloopt, en dan ben je de gegevens kwijt.
 
een copy ?

een copy van je databank is natuurlijk nooit slecht,

maar als je converteerd vraagt hij een nieuwe naam omdat hij een nieuwe databank maakt.

Nadien heb je er 2, je oude en nieuwe versie. Indien het mislukt heb je 1 oude en een mislukte nieuwe.

Comprimeer en repareen je databank eerst zodat overbodige rommel niet meegaat.

Een groter gevaar is het mislukken als je VBA code hebt in je databank. De verwijzingen zijn anders. Let op de activatie ervan.
 
helaas niet gelukt...
het bleek een 2000 versie te zijn, maar als ik in de nieuwe versie op een knop druk vraagt ie naar parameters..?
please wat advies


Rob
 
Oke,
Je originele database bleek een 2000versie te zijn?
Dan is die toch gewoon te openen?

(Zoals Ilse DD als zei:
Comprimeer en repareen je databank eerst zodat overbodige rommel niet meegaat.

En misschien is het handig om aan te geven wat voor soort melding je krijgt bij je parameters?
 
Let op bij Nederlandstalige 97 versie

Want dan heb je echt problemen. Bij de Nederlandstalige 97 versie was het mogelijk om verwijzingen naar formulieren te vermelden als Formulier!enz.. In de Nederlandse XP versie moeten al deze commando's engelstalig worden (Forms!enz) met dank aan vriend Bill. Ook wordt het formulier Schakelbord en de onderliggende tabel niet meer herkend ( Switchboard en tabel Switchboard items). Voor ik hier achter was had ik een erg onrustig weekje achter de rug. Alle oude databases begonnen namelijk om parameters te vragen of werkten niet meer. Dan kom je er achter hoeveel databases je gemaakt hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan