• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

converteren naar getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

nootie

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hoi,

Ik heb in een cel een bewerking staan 78.03m² x 15m =. Ik moet ook daarvan de uitkomst hebben. Dit gaat wel niet in excel, want er staan termen in van m², x,...

Daarvoor heb ik een oplossing gevonden, namelijk d.m.v. subsitueren kan ik de bewerking reduceren tot 78.03*15. Maar nu zou ik graag de uitkomst willen van deze bewerking. En dit lukt me niet.

Thx

Afgezien van het feit dat ik de relevantie van dergelijk product niet kan bedenken kan je toch via Tekst naar kolommen tot een oplossing komen.

Tekst naar kolommen - Gescheiden - m

Succes, Cobbe

Hoi,

Ik heb in een cel een bewerking staan 78.03m² x 15m =. Ik moet ook daarvan de uitkomst hebben. Dit gaat wel niet in excel, want er staan termen in van m², x,...

Daarvoor heb ik een oplossing gevonden, namelijk d.m.v. subsitueren kan ik de bewerking reduceren tot 78.03*15. Maar nu zou ik graag de uitkomst willen van deze bewerking. En dit lukt me niet.

Thx

Je moet hieraan nog de forume =WAARDE(cel) eraan toevoegen. Nu zal excel 78,03 en 15 als tekst zien.

Een andere oorzaak kan zijn dat het kommateken (in jouw geval het puntje) niet leesbaar is voor excel maw, dit zal je moeten vervangen door een kommateken.

groet

Ik had het al geprobeerd met waarde(), maar ik krijg telkens een foutmelding. Dit lukt wel om uit te rekenen: waarde(78.03*15), maar wanneer ik verwijs naar een cel: waarde(A1). Dan lukt het niet.

BTW: met de komma en punt heeft het niet te maken, want ik werk met komma in excel.

Ik had het al geprobeerd met waarde(), maar ik krijg telkens een foutmelding. Dit lukt wel om uit te rekenen: waarde(78.03*15), maar wanneer ik verwijs naar een cel: waarde(A1). Dan lukt het niet.

BTW: met de komma en punt heeft het niet te maken, want ik werk met komma in excel.

kan je anders een voorbeeldjebestandje uploaden? Dat is makkelijker om het probleem te zoeken. Nu is het giswerk ;)

Volgende formule:
Code:
=LINKS(A3;VIND.SPEC("m";A3;1)-2)*DEEL(A3;VIND.SPEC("x";A3;1)+2;LENGTE(A3)-VIND.SPEC("x";A3;1)-3)

Ik heb verschillende formules. Hierdoor verkrijg ik weer een aantal foutmeldingen. Zie bijlage.

Bijlagen

Ik heb het geprobeert met substitueren, maar ik kom er niet uit. Ik krijg het niet voor elkaar om het te laten berekenen.
Misschien kan een nader je verder helpen (met VBA?).

had ik ook al gedacht, maar het is nu ook niet echt de moeite om het in een vba te steken.
Nu het zal anders ook wel lukken hoor.

Alvast bedankt

Indien je de ASAP Utilities hebt kun je alle vreemde tekens(niet cijfers behalve + en x) in één keer weghalen.
Daarna kun je wel een formule bedenken.

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan