Converteren van excel naar access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royal

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
16
Hallo,

Ik heb een access DB met gegevens. dagelijks krijg ik een excel bestand met gegevens die ik wil toevoegen aan de access DB maar dit is me tot nog toe niet gelukt. Als ik wil converteren dan krijg ik de volgende fout

Niet alle gegevens kunnen aan de tabel worden toegevoegd. @De inhoud van velden in 0 record(s) is verwijderd en 0 record(s) zijn verloren gegaan ten gevolge van sleutelconflicten.

Hier volgt een voorbeeld van de situatie, de velden in de DB zijn: id, naam, datum, adres, opmerking, polis en aantal.
Het veld id is een uniek sleutel veld, datum is een datum veld, Opmerking is een memo veld en overige velden zijn txt velden.
In het excel bestand staan de velden: id, naam, datum en adres.
deze velden krijg ik dus niet toegevoegd aan de access DB. dit terwijl ID altijd uniek is en in het excel bestand staan altijd id's die niet in het access bestand staan.

Ik heb trouwens ook al geprobeerd om in excel de veld eigenschappen te wijzigen zodat ze gelijk zijn aan access maar ook dit helpt niet.

Wie kan mij helpen?
 
Relaties

De tabel waarin je de gegevens uit Excel importeert heeft banden, relaties, met een of meer andere tabellen. Voor een relatie is 'referentiele integriteit' vereist. Het gegeven dat je importeert komt nog niet voor in die andere tabel - de fout ligt (als ik je verhaal lees) niet in de tabel waarin je importeert, maar in een tabel die daarmee verbonden is.

Tip: verwijder (tijdelijk) de relaties voor de tabel waarin je importeert met andere tabellen en probeer het dan opnieuw.
 
Bedankt voor je reactie, alleen kan dat het probleem niet zijn gezien ik een test tabel heb gemaakt om te importeren. Waar ik wel achter ben gekomen is dat ik bij het importeren de veldnamen ook importeerde. nu ik dat niet meer doe krijg ik de melding:

Er is een fout opgetreden bij het importeren van bestand c:\mijn documenten\gegevens.xls

Ik kan het probleem dus niet vinden. Als er nog andere methodes zijn of iemand een oplossing weet dan hoor ik dat graag.
 
autonummering

Is het veld id geen autonummering veld in je db en kijk ook even naar de veldgrootte van de verschillende txtvakken.
Anders ligt het misschien aan de opmaak van excel, dan kan je eens probere om het als csv vanuit excel te saven en de csv dan te importeren in access.
 
Is het een idee om je excel bestand als gelinkte tabel in excel te plaatsen? Dit kan via File --> Get External data --> Link tables

Dan kun je eigenlijk hetzelfde en heb je geen last van importeerslagen die niet mee willen werken...


Grtz,
 
Geplaatst door cbhonda
Is het veld id geen autonummering veld in je db en kijk ook even naar de veldgrootte van de verschillende txtvakken.
Anders ligt het misschien aan de opmaak van excel, dan kan je eens probere om het als csv vanuit excel te saven en de csv dan te importeren in access.

Het heeft even geduurd omdat ik even op vakantie ben geweest. De oplossing van cbhonda heeft gewerkt. Ik heb het excel bestand opgeslagen als csv en vervolgens zonder problemen geimporteerd naar access. Ik wil iedereen die gereageerd heeft bedanken voor de informatie. Nogmaals bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan