Converteren van NTFS naar Fat32

• Onderwerp starter Onderwerp starter With
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

With

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Hallo,
Ik heb een Imagetank van het merk Xs-Drive. Deze heb ik toendertijd aangeschaft voor het overzetten van foto's op CF-cards.
Deze geeft nu echter steeds een error aan als ik de card invoer.

Ik kon me herinneren dat een vorige imagetank van mij ook kapot is gegaan doordat ik de schijf geformatteerd had waardoor hij geconverteerd was naar NTFS terwijl het FAT32 had moeten zijn. Na reparatie is hij toen weer teruggezet en verliep alles weer prima. Inmiddels is de oude ter ziele en heb ik een jaar of 4 geleden een nieuwe gekocht. Deze geeft dus een error bij het overzetten en bij nadere inspectie zie ik dat de schijf ook op NTFS staat. Kennelijk heb ik hem ooit weer eens geformatteerd, hoewel ik me dat niet kan herinneren :o

Ik vind het nog wel een poging waard om de schijf terug te zetten naar Fat32, maar weet totaal niet hoe dat moet. Er staat niets op dus geen gevaar voor verloren bestanden.

Groet, Reggy

Dat is een mooi linkje .... ik ga dat eens uitgebreid lezen :thumb:

Als 'ie toch leeg is kun je hem dan niet gewoon formatteren?
Daarbij kun je dan aangeven dat het FAT32 moet zijn.

Nou de thread is nog van 2004 .... maar ik las over partition magic en die heb ik nu gedownload en ik ga het daar mee proberen.
Dank je wel :-)

Nee Edmoor, dat gaat niet, je kan niet formatteren van NFTS naar FAT32.

Iedere schijf kun je gewoon formatteren waarbij je dan opgeeft welk formaat het moet zijn.
Een conversie van NTFS naar FAT32 gaat inderdaad niet.
Maar omdat hij toch leeg is, is er geen conversie nodig.

OK dan zal ik het nog eens proberen, maar ik heb dat (uiteraard) al geprobeerd. Er werd echter aangegeven dat de schijf niet geconverteerd was naar FAT32. Ik probeer het nog een keer ....

Hoe doe je dat formatteren dan?

Probeer het eens in een command prompt met het commando:
Code:
format x: /FS:FAT32

Waarbij x: de letter van het schijfje is uiteraard.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier ergens op Helpmij gelezen dat dat niet kon :confused:

Dank voor alle antwoorden .... ik laat het even zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan