• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

converteren Works naar Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Is het mogelijk wks (Works 2000) bestanden te converteren naar xls (Excel 2002)? De Works bestanden zijn gemaakt in het spreadsheetonderdeel van Works.

sgrav000

converteren wks naar xls

Dank maestro12. Dus in Excel proberen te openen met "Microsoft Works 2.0-bestanden", de enige mogelijkheid. Waarschijnlijk zijn de bestanden van een oudere datum, in ieder geval kunnen ze zo niet worden geopend. Is hier nog wat aan te doen? Een omweg bewandelen b.v.?

sgrav00

Als je Works nog ter beschikking hebt kan je het document daarin opslaan als Excel-formaat.

Geplaatst door Ingrid B
Als je Works nog ter beschikking hebt kan je het document daarin opslaan als Excel-formaat.

:D Dat wist ik ook, maar ik nam even aan dat sgrav000 dus geen works meer heeft, vandaar op zoek naar een andere oplossing. :D

works naar Excel

Ik praat vanuit mezelf. Maar het gaat niet ommezelf maar om een vriend. Works is nog wel degelijk aanwezig maar op de ME computer. De XP computer met Office (XP) 2002, op die computer is geen Works. Works is om een of andere reden (een splinternieuwe PIV met XP Home erop) niet op de XP te zetten. Misschien bijten Office XP en Works 2000 elkaar. Ik ben zeer dankbaar voor de drie opties die jullie hebben aangedragen, Maestro en Ingrid B!

sgrav000

Hallo

Heb je op de oude computer geen oudere versie van excel?
Dan zet je eerst words om in een oude versie van excel.
Dit neem je mee naar de nieuwe computer.
Dit oude excel bestand lees je in met de nieuwe versie
excel XP.
Is dit een mogelijkheid???

mvg Imod

converteren wks naar xls

De bewuste vriend heeft het advies van Ingrid B opgevolgd en de bestanden in Works op de Windows ME computer geconverteerd naar xls bestanden. Nu doemt een volgend probleem op. Als hij de bestanden probeert te openen dan krijgt het bericht:
U heeft geen toestemming dit bestand te openen Vraag toestemming aan de eigenaar of systeembeheerder. De computers zijn standalone, dus NIET verbonden in een netwerk
Hij heeft GEEN wachtwoord ingesteld. Wat kan hij hieraan doen?

sgrav000

Laatst bewerkt:
oplossing IMOD gelukt

Uiteindelijk volgens de oplossing van Imod is het gelukt.

Dank

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan