cookies op client verwijderen via afmeld script

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Kan je cookies op een client verwijderen via een afmeld script? zo ja welke want nu mislukt de backup elke keer door die cookies op de profielen van de client

Laat eens zo'n backup-foutmelding zien, want de cookies zouden geen probleem mogen zijn. Per slot worden eerst alle programma's (incl. browsers) afgesloten vóórdat het profiel wordt gesynchroniseerd met de server.

Tijs.

Ik heb als server administrator toegang tot de profielen dit is wat er staat in de backup log:

backup fout.jpg

a. Zijn er helemaal géén cookies gebackupped van gebruiker Sander, of alleen de cookies in je schermadruk die (opvallend genoeg!) allemaal tracking cookies zijn(!) Ook lijkt het erop dat het index-bestand (index.dat) blijkbaar wél gewoon gebackupped is??
Zou mij niet verbazen dat anti-spyware of anti-virus programmatuur die tracking cookies blokkeert, maar dat weet jij beter dan ik.
b. Als ook op W7 en Vista clients de cookies in de submap Cookies staan van het profiel, dan zou je een logoff-script kunnen maken dat de Cookies map leegmaakt. Wordt dan qua inhoud zoiets als:
del /q "%userprofile%\Cookies\*.*"

Krijg je problemen bij het verwijderen van index.dat, dan zou je het zo kunnen maken (zodat alleen de cookies zelf worden verwijderd):
del /q "%userprofile%\Cookies\*.txt"
c. Evt. kun je kijken of je in je registry-aanpassing uit je script wellicht de Cookies map kunt uitsluiten (heb dit zelf niet getest). Zou dan dus (aangepast) worden:
reg.exe add "HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" /t REG_SZ /v ExcludeProfileDirs /d "Temporary Internet Files;Geschiedenis;Temp;Cookies" /f

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Had je nog wat veranderd of ingesteld?

Tijs.

Ik bedoel dat je wellicht de virusscanner op de server anders had ingesteld (omdat de backup misging met die tracking cookies), wellicht de cookie-map uitgesloten van synchronisatie met de server, instellingen van de backup veranderd etc.

Tijs.

Ik heb dit gedaan:

reg.exe add "HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" /t REG_SZ /v ExcludeProfileDirs /d "Temporary Internet Files;Geschiedenis;Temp;Cookies" /f

En dit werkt niet:

hij zegt dat hij hem niet kan vinden

Perfect, dan weten we dat je cookies nu niet meer naar de server synchroniseert in de zwervende profielen.

Bedankt voor de toelichting.

Tijs.

a. Zijn er helemaal géén cookies gebackupped van gebruiker Sander, of alleen de cookies in je schermadruk die (opvallend genoeg!) allemaal tracking cookies zijn(!) Ook lijkt het erop dat het index-bestand (index.dat) blijkbaar wél gewoon gebackupped is??
Zou mij niet verbazen dat anti-spyware of anti-virus programmatuur die tracking cookies blokkeert, maar dat weet jij beter dan ik.
b. Als ook op W7 en Vista clients de cookies in de submap Cookies staan van het profiel, dan zou je een logoff-script kunnen maken dat de Cookies map leegmaakt. Wordt dan qua inhoud zoiets als:
del /q "%userprofile%\Cookies\*.*"

Krijg je problemen bij het verwijderen van index.dat, dan zou je het zo kunnen maken (zodat alleen de cookies zelf worden verwijderd):
c. Evt. kun je kijken of je in je registry-aanpassing uit je script wellicht de Cookies map kunt uitsluiten (heb dit zelf niet getest). Zou dan dus (aangepast) worden:

Succes,

Tijs.

Goede oplossing, enkel zou ik een GPO maken als je roaming profile directorys wilt excluden.

Helemaal vergeten hoe zou het er dan ongeveer uit moeten zien?

@daan1987: Je weet de voorgeschiedenis niet: Als je een GPO maakt, dan worden mappen bovenop de mappen die 'standaard' worden geexclude toegevoegd. Echter, de topic-starter heeft (zie zijn eerdere posting) een afwijkende uitsluitingenlijst nodig, dus een afwijking van wat 'standaard' wordt geexclude.

Oftewel: Zet hij een GPO, dan wordt er (standaardmatig al) méér geëxclude als dat de topic-starter voor ogen staat. Anders had ik het GPO-verhaal in die eerdere discussiedraad ook al gemeld. Die GPO voegt alleen toe aan wat al 'standaard' geëxclude wordt, maar wat 'standaard' wordt geëxclude is teveel voor wat de topic-starter wil...

Tijs.

Laatst bewerkt:
@daan1987: Je weet de voorgeschiedenis niet: Als je een GPO maakt, dan worden mappen bovenop de mappen die 'standaard' worden geexclude toegevoegd. Echter, de topic-starter heeft (zie zijn eerdere posting) een afwijkende uitsluitingenlijst nodig, dus een afwijking van wat 'standaard' wordt geexclude.

Oftewel: Zet hij een GPO, dan wordt er (standaardmatig al) méér geëxclude als dat de topic-starter voor ogen staat. Anders had ik het GPO-verhaal in die eerdere discussiedraad ook al gemeld. Die GPO voegt alleen toe aan wat al 'standaard' geëxclude wordt, maar wat 'standaard' wordt geëxclude is teveel voor wat de topic-starter wil...

Tijs.
Wat wordt er volgens jou "standaard" uitgeslotend dan? Met alle respect hoor, maar als je de cookies verwijderd geeft dat misschien ongewenste resultaten.

@daan1987: Wat er standaard wordt geëxclude staat in het uitleg-tabblad van die ene GPO. En dan staat het ook in die register-sleutel die via reg.exe wordt aangepast in het script van de topic-starter.
Bij mij in XP (met Outlook2003) is dat:
Local Settings;Temporary Internet Files;Geschiedenis;Temp;Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Het excluden van cookies levert verder geen probleem op. Het is alleen zo dat je dan de cookies niet beschikbaar hebt als je op een andere computer inlogt (en je je dus nog een keer moet aanmelden bij Helpmij etc.)

Lees in mijn eerste reactie dat ik bij de backup van cookies geen problemen had verwacht. Dat de topic-starter er wél problemen mee hebt om die te backuppen ligt (zie mijn eerdere posting) waarschijnlijk aan blokkades door anti-virus/anti-malware programmatuur op de server (alle cookies die 'geblokkeerd' waren tijdens de backup zijn allemaal tracking-cookies...)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan