Cookies toestaan voor de Micrrosoft site

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Sinds enkele tijd heb ik het probleem dat als ik, bv via Google naar de Microsoft site wil gaan, de melding krijg "Cookies must be allowed". Met andere sites krijg ik nooit die melding.
Mijn standaard browser is IE 11. Tot dusver ging ik dan maar via Google in Google Chrome of Firefox naar de MS site.
Maar nu wil ik een Word 2013 document opslaan in the cloud, op OneDrive en krijg ik weer geen toegang vanwege die cookies. Knap irriterend.
Ik heb (al langer geleden dan het moment waarop het probleem opdook) in IE 11 third party cookies geweigerd.
Nu heb ik via de opties van IE 11 - privacy - websites - microsoft.com toegevoegd aan de vertrouwde websites, PC herstart maar het probleem blijft.
Wat is hier aan de hand en hoe los ik dit op???
 
Hallo Renee. Gewoon proberen. Let even op hoe die stond kun je altijd terug.

Als mijn browser in jouw geval Internet Explorer is, ga dan naar menu extra, dan internetopties,dan tab Privacy, en de slider op 'normaal' zetten. Probeer dat document nog eens op te slaan in je OneDrive. Laat eens weten.

Als dat niet lukt dan dit wellicht proberen, een extra handvat. Klikje
 
Laatst bewerkt:
De privacy opties stonden al op normaal.
Het "klikje" werkte niet zolang IE mijn standaard browser is (weer die melding ivm de cookies), heb het gelezen in een andere browser, daar stond ook niets bij dat ik nog niet had geprobeerd.
Dus probleem nog niet opgelost :(
 
De uitleg klopt niet helemaal voor wat betreft IE 11. Maar ik heb (nog maar eens) microsoft.com toegevoegd aan de vertrouwde websites, maar dat helpt ook niet.
Toen wou ik IE explorer verwijderen (en nadien terug downloaden via Firefox of Chrome) via configuratiescherm - staat niet in de lijst van de programma's.
Op het exe-bestand van IE rechts klikken en verwijderen: bericht "U hebt geen machtigingen" (is mijn eigen PC, dus administratorrechten.
Rechtstreeks in IE naar Onedrive.com: "Cookies must be allowed".
Om gek van te worden...:evil:
 
Eerst een paar vragen die me niet duidelijk zijn. Werk je met IE 8 of wat is het 8.1.

En wat bedoel je met "Rechtstreeks in IE naar Onedrive.com"
______________________________________________________________________________
Heb je probleem met Synchronisatie bestanden op je onedrive.

Klikje voor de problemen die kunnen optreden, waarvan ik denk dat dit een probleem is. Als we het hebben over windows 8 of 8.1


Wat heb je gedaan als je de administrator rechten kwijt bent. Heb je misschien je account veranderd in een gastaccount of zo. Dan wordt je daar inderdaad niet vrolijk van. :evil:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb IE versie 11
Met rechtstreeks naar OneDrive (de cloud van Microsoft voor Office 2013) bedoel ik gewoon de URL intypen in de browser.
Om een Office 2013 bestand te delen in de cloud geef je normaal de opdracht in Office 2013 en die voert je dan naar OneDrive.
Het gaat niet om een synchronisatieprobleem, ik geraak gewoon niet op die site.
 
Bedankt voor de moeite, Manamana.
Heb de links in je laatste post niet meer geprobeerd, omdat ik ondertussen een ander tip heb gekregen die het probleem heeft opgelost:
  1. Internet opties
  2. Tab geavanceerd
  3. Knoppen '"Opnieuw Instellen" en "Geavanceerde Instellingen Herstellen"
  4. PC herstarten
 
Hallo Renee netjes opgelost :thumb: ja dat werkt ook vaak met problemen IE. Tot ziens wellicht op dit forum. Groeten Manamana.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan