Cookies verwijderen blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Met behulp van Spybot S & D heb ik de mogelijkheid geblokkeerd om via Internet-opties de startpagina te wijzigen - zie bijlage.
Kent iemand de registerwijziging die nodig is om dat ook met de knop Cookies verwijderen te doen?

Guus.

Laatst bewerkt:
:o Ik snap de vraag niet helemaal. Zou je dit iets willen verduidelijken? Wat moet de knop "cookies verwijderen" doen?

Geplaatst door Tanja1968
Wat moet de knop "cookies verwijderen" doen?
Die moet net zo grijs worden als de drie knoppen erboven.:)
Ik gebruik Cookies Manager om mijn cookies te beheren, maar met die knop kun je nu nog per ongeluk alle bewaarde cookies (voor wachtwoorden e.d) wissen.
Ik denk dat ik in HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel een nieuwe DWORD-waarde of sleutel moet maken die NoDeleteCookies of iets dergelijks heet, maar zoeken met Google heeft nog geen resultaat gehad.
Ik weet dat systeembeheerders practisch elke knop kunnen blokkeren, dus voor Cookies verwijderen moet dat toch ook kunnen.

Guus.

Geplaatst door Guus abc

Ik denk dat ik in HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel een nieuwe DWORD-waarde of sleutel moet maken
Ter verduidelijking: op die locatie staat de waarde Homepage (1). Hierdoor zijn de knoppen om je Startpagina te wijzigen uitgeschakeld.
Ik kan op die locatie een nieuwe DWORD-waarde History maken.
Geef ik die de waarde 1, dan is de knop Geschiedenis wissen uitgeschakeld - zie bijlage. Met de waarde 0 is hij weer ingeschakeld.
Nu ben ik dus op zoek naar de naam van de DWORD-waarde die ik moet gebruiken om die Cookiesknop uit te schakelen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik snap de bedoeling nu, maar na het doorspitten van het register kan ik ook helaas geen oplossing vinden.:confused:

Geplaatst door Tanja1968
Ik snap de bedoeling nu, maar na het doorspitten van het register kan ik ook helaas geen oplossing vinden.:confused:
Ik heb ondertussen ook heel Google en de Microsoft Knowledgebase afgezocht op allerlei trefwoorden die ik in dit verband kon bedenken, maar ik begin te geloven dat wat ik wil helemaal niet mogelijk is.
Ik heb wel vrij snel manieren gevonden om Startpagina en Geschiedenis te blokkeren of het hele tabblad Algemeen te verbergen, maar aan die Cookiesknop afzonderlijk schijn je niets te kunnen doen.
Nou ja, gelukkig is het geen probleem in de orde van grootte van Irak, om maar eens wat te noemen.:D
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Ik laat de vraag gewoon op "Niet opgelost" staan; misschien dwaalt er nog eens een systeembeheerder langs die hem ziet en het antwoord weet.:)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan