Cookies

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Kennen jullie CookieSafe al ? zie: Firefox Add-ons , hetzelfde principe als Noscript.

Wat dacht je? Omdat ik het progje niet verkeerd vind. Lees de mogelijkheden even door.
Bovendien staan er tussen die duizenden hele aardige dingen.

Laatst bewerkt:
Ach Robert G.,

Ik denk dat Ronnie zojuist de add-ons van FireFox heeft ontdekt. En er is er 1 die hij heel leuk vind: CookieSafe.
Het is een beetje vreemd om dit zo op dit forum te melden, maar ach, zo zijn we allemaal begonnen. (al wisten wij wel dat cookieSafe wat anders was als NoScript ;)

En ja, Cookiesafe is een leuke add-on, maar zoals Robert ook zei: zo zijn er nog duizenden.

Laatst bewerkt:
CookieSafe

Deze kwam ik op Security.nl tegen. Dus maak je niet ongerust over mijn nachtrust.
De beginneling bedoelde : hetzelfde principe als Noscript , oftewel het weren van ongewenste dingen.

Laatst bewerkt:
CookieSafe

Het progje kan ook worden geïnstalleerd om (alleen) eens te bekijken wie en wat er nou eigenlijk een cookie wil/zou willen of zou moeten installeren.
Ik vind het interessant, jullie blijkbaar niet.

Laatst bewerkt:
Ik vind het interessant, jullie blijkbaar niet.

Het is zeker interessant, Ronnie. En excuus voor mijn wat sarcastische opmerkingen.
Maar ik denk dat CookieSafe samen met NoScript en AdBlock zo ongeveer tot de standaard 'uitrusting' behoort van FF-gebruikers.
Overigens vind ik een van de meest interessante functies van CookieSafe dat je de cookies eenvoudig kunt exporteren en kunt bekijken.
De meeste cookies zijn niet kwaadaardig, soms wel handig zelfs. Maar helaas geldt dat niet voor alle cookies. Met het bekijken van de cookie kun je dan pas echt goed zien wat de webserver op je PC plaatst.

Maar ik ben blij voor je dat je zo enthousiast bent. Kijk eens rond op de site van de FF-extensies en je kan je lol op.

Laatst bewerkt:
Hi Chato!

Ben blij dat je zo hebt gereageerd.Natuurlijk ben ik op de hoogte van de FF Add-ons en natuurlijk weet ik dat er tig mogelijkheden zijn.
Echter, dit vind ik een progje dat op z'n minst het bekijken(!) waard is. Iedereen praat over het opruimen met CCleaner, maar ik hoor niemand over EUSING . Die veegt er na CCleaner nog een massa uit.
Iedereen vraagt zich af hoe hij/zij de rotzooi op moet ruimen, maar staat nauwelijks stil bij het voorkomen ervan. Wanneer jij zegt dat bv. Adblock en Noscript min of meer standaard zou zijn bij FF-gebruikers, dan heb ik daar mijn twijfels. Graag reacties.
Het kan toch geen kwaad om anderen op mogelijkheden te wijzen ?

Aj, we gaan nu wel heel erg off-topic (voorzover er al van een echt onderwerp sprake was)
Met tooltjes als Eusing en andere Registry Cleaners moet je wel erg voorzichtig zijn, ik gebruik ze liever niet. Pas er mee op.
En het kan zeker geen kwaad om anderen op mogelijkheden te wijzen, maar gaat een beetje om je Topic-onderwerp: de CookieSafe van FF is wel erg bekend. Die info komt bij de wat meer doorgewinterde FF-users een beetje over als: "ach gut, hij komt ook net om de hoek kijken". Het is niet arrogant bedoelt, maar zie het alsof iemand ineens een topic plaatst met als onderwerp: "wist je dat je met Outlook een bericht naar iemand kan sturen, sneller dan een brief versturen en makkelijker dan een fax?"

Misschien wil je met deze topic andere FF-users uitdagen om hun favoriete extensie/add-on te posten (een soort 'poll'), maar dan denk ik dat je een verkeerde topic-titel hebt gekozen.

Kortom:
"Ik zeg maar zoo:
dat is makkelijker dan d i e r e n t u i n"

groetjes,

Chato

P.S.:
Grappige topic dit...:p

Laatst bewerkt:
cookies?

Doorgewinterde FF-users ?

In mijn omgeving ken ik nauwelijks iemand die van IE is weg te branden.

Hey Ronnie, we krijgen zo op ons fl..kker van een Mod. Deze topic gaat steeds meer off-topic....

In mijn omgeving ken ik nauwelijks iemand die van IE is weg te branden.
In mijn omgeving is het precies andersom: meer Firefox gebruikers dan IE-gebruikers.

Iemand die steevast bij Internet Explorer wil blijven, moet dat gewoon blijven doen. Ik ben geen 'prediker' in dat verband.
Maar als ik dan toch de neiging niet kan onderdrukken om iemand Firefox aan te prijzen, praat ik aanvankelijk nooit over de vele add-ons die FF biedt. Dat schept alleen maar verwarring.
Ik praat dan over veiligheid en stabiliteit. Leg uit wat het gevaar is van ActiveX, en vertel over de voordelen van OpenSource. En laat zien hoe eenvoudig het gebruik van Firefox is (een 'kale' FF, zonder de extensies).
Daarna laat je zien hoe je de werkbalk kunt aanpassen. En de volgende stap zijn de vele extensies (add-ons).

Breng het op die manier en je zult zien dat steeds meer mensen overstappen op FF (, of als alternatief Opera).

Och, dit lijkt wel een wedstrijd: 'Zo lang mogelijk off-topic blijven tot een Mod ingrijpt'.
Sorry, ik kan het niet laten.

Laatst bewerkt:
Off Topic

Dan kan er nu een slot op!
Chato, ben blij je op deze wijze te hebben 'gesproken'.

Jammer dat er verder niemand anders reageert.

See you next topic!

Off Topic

Trouwens, wat was dat met d i e r e n t u i n ??

Trouwens, wat was dat met d i e r e n t u i n ??
Ik werd een beetje melig. Vandaar....
En een grap uitleggen is niet leuk. Was een binnenpretje. Laat maar.
De wijn is op, de fles is leeg, ik ga slapen. Welterusten

Laatst bewerkt:
Off Topic

Denk aan de glasbak en ik zie je in de Apenheul !

Off Topic

Oh ! Vergeten !
DoubleKiller ? Mag die wel ?

Oh ! Vergeten !
DoubleKiller ? Mag die wel ?

Heb ik helemaal niet gezegd. Dat het niet mag.
Als je toch perse je register wilt opschonen, doe dat dan met ccleaner. Deze heeft ook opties daarvoor. ( onder het hoofdstukje 'Problemen'.)
Maar voor meer info daarover, kan je beter een nieuwe topic openen.

Of gaan we verder op een IRC? ICQ?

Doei.

Ik schakel m'n notificatie maar uit, anders blijven we bezig.

gr

off topic

En ik maar denken dat je sliep !! De DoubleKiller was voor morgenochtend bedoeld.

Laatst bewerkt:
Na 3 maanden FF gebruikt te hebben, had ik toch nog nooit van cookiesafe gehoord.
Maar nu dus wel. Ik ben er zeer tevreden over.:thumb:

CookieSafe

Ben blij dat je zo reageert. Nog een tevreden mens!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan