Cookiewetgeving - phpBB3

Status
Niet open voor verdere reacties.

brownmouse

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
Hallo,

T is al weer flinke tijd geleden dat ik van dit forum gebruik hebt gemaakt! :)

Verder wil ik iets vragen omtrent de nieuwe cookie wet, aangezien ik me toch afvraag.
phpBB3 gebruikt cookies, en volgens de nieuwe wet: moeten mensen met de cookies kunnen instemmen toch?
Als dit dus klopt, kunnen de gasten op mijn website dus nergens goed keuring geven.

IS hier misschien een mod of script voor? voor de gasten op mijn website?

Met vriendelijke groeten
Timo Bruins

Ik zie nu dat ik hem in de verkeerde topic heb geplaatst!
Kan iemand hem verplaatsen?

Laatst bewerkt:
Op de SMF site zijn hiervoor Mods te vinden voor SMF fora, gezien de belangen en de wettelijke verplichting mag ik toch aan nemen dat er op de PHPBB site ook Mods te vinden zijn om dit bij een PHPBB forum te realiseren ?

Op de SMF site zijn hiervoor Mods te vinden voor SMF fora, gezien de belangen en de wettelijke verplichting mag ik toch aan nemen dat er op de PHPBB site ook Mods te vinden zijn om dit bij een PHPBB forum te realiseren ?

Nou, tot nu toe heb ik ze niet kunnen vinden, helaas

Gewoon negeren die wetgeving. Er zijn wel ergere problemen in de wereld dan de paar bytes informatie in een cookie.

Gewoon negeren die wetgeving. Er zijn wel ergere problemen in de wereld dan de paar bytes informatie in een cookie.

Dat snap ik, maar dat zeiden ze tegen mij ook over klein bedrag zwart werken.. Ofwel mij pikken ze er altijd tussen uit..

Dat is nou net het hele punt. De minister heeft tot op heden zelf onduidelijkheid geschapen door te stellen dat de regeling niet altijd heel strikt hoeft te worden gevolgd en vervolgens nagelaten dit verder te verduidelijken. En als je dan toch bezig bent. Heb je de regels uit de rest van de privacywetgeving wel toegepast?

Dat is nou net het hele punt. De minister heeft tot op heden zelf onduidelijkheid geschapen door te stellen dat de regeling niet altijd heel strikt hoeft te worden gevolgd en vervolgens nagelaten dit verder te verduidelijken. En als je dan toch bezig bent. Heb je de regels uit de rest van de privacywetgeving wel toegepast?

Hoezo 'toegepast' leg mij die is uit!?

Sorry, volgens mij klinkt mijn persoonlijke mening iets te veel door in mijn antwoorden. Ik vraag me in het algemeen af of je je dan ook verdiept heb in de privacywetgeving. Tenslotte verwerkt jouw site persoonsgegevens en dus die regelgeving dus ook van toepassing.

"Toegepast" betekent in deze context dat je kennis hebt genomen van alle huidige regelgeving op het gebied van bescherming persoonsgegevens en verwerking van persoonsgegevens en dat je je bewust hebt afgevraagd in hoeverre je deze regels met toepassen op je website.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan