cool and quiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Berichten
148
hallo allemaal,

Ik heb een asus a8n-sli deluxe.
Sinds een lang periode kan ik cool and quiet niet meer op enable zetten. alleen op disable of auto. Als hij op auto staat draait hij gewoon altijd op volle toeren.
ik gebruik windows xp pro.

wie weet hoe ik cool and quiet weer kan gebruiken.

:confused:
 
JA ! :p download speedswitch... heb ik ook voor mijn amd.. kun je em op volle toeren zetten en op dynamic switcihng ( cool 'n quiet dus) dan loopt ie op ongveer 1 GHZ
 
Geplaatst door jorrit01
hallo allemaal,

Ik heb een asus a8n-sli deluxe.
Sinds een lang periode kan ik cool and quiet niet meer op enable zetten. alleen op disable of auto. Als hij op auto staat draait hij gewoon altijd op volle toeren.
ik gebruik windows xp pro.

wie weet hoe ik cool and quiet weer kan gebruiken.
Hoe warm is de pc? Mischien is deze wel altijd net te warm om de fan minder RPM te laten draaien.

@redearedslider,
Een fan draait niet op GHZ, maar op RPM(revolutions per minute) of te wel de omwentelingen per minuut.
revolutions per minute (omwentelingen per minuut); een meeteenheid voor het bepalen van de frequentie of toerental waarmee een draaiend object ronddraait, een harde schijf in een computer kan bijvoorbeeld 7200 rpm draaien. De term rotations per minute wordt ook gebruikt, maar revolution wordt als correct beschouwd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/RPM
 
uhu, 'k had 't dan ook over de processor ^^ die draait op cool 'n quiet 1 ghz en daar zit bij mij een speed van de fan aan vast ^^
 
Geplaatst door redearedslider
kun je em op volle toeren zetten en op dynamic switcihng ( cool 'n quiet dus) dan loopt ie op ongveer 1 GHZ
Hieruit begreep ik toch echt dat je het over de fan had.
Daarnaast is het afhankelijk welke processor je hebt, voor de snelheid.
 
nee, ik bedoelde toch de MGHertz van de CPU en niet de fan. maar ik zal kijken waar ik dat prog. kan downloaden. Bedankt voor de tip en ik ga het proberen.:thumb:
 
nu heb ik speedswitch geïnstalleerd, maar verandert niet mijn processor snelheid als ik hem verander. Wat mij ook opvalt is dat dit programma volgens mij voor laptops bedoelt is? maakt dit dan uit?
ik heb geen laptop.
 
L(*

? bij mij werkt ie wel top... dynamic switching moet je hebben en max. performance... is het zo'n vlaggetje op je taakbalk ??
 
ja, vlaggetje zie ik.
ik zet cpu speed op dynamic en battery op max performance. als ik dit gedaan heb, moet ik het dan niet ergens laten uitvoeren of moet het gelijk veranderen?
en moet ik verder nog opties aan of uit vinken?
 
.

niet battery max performance maar gewoon max performance want die battery is voor een laptop.... dus gewoon de bovenste en de onderste dynamic switching en max. performance
 
Ik kan er maar 1 instellen en dat is de bovenste.
bij main power options. dat bedoel je toch?
 

Bijlagen

  • speedswitch.jpg
    speedswitch.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 34
ja

ja, maar je moet niet bij mainpower niet de rechtse opties instellen die zijn voor een laptop... links moet je maximum performance instellen en dan moet ie 't doen echt waar !!
 
ja, dat heb ik nu staan zoals je ziet op de bijlage.
maar er veranderd niets.

Ik denk dat het misschien in het bios zit.
ik kan in mijn bios kiezen tussen auto of disable, terwijl bij de toelichting staat dat ik kan kiezen tussen enable en disable. zolang ik daar geen enable kan neerzetten zal hij het denk ik niet doen.
hoe staat hij bij jou in je bios?
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 16
s

en kijk nou eens eronder... cpu speed is hetzelfde als cpu max.. dus max performance is bereikt ! congratulations
 
ja, leuk
maar kijk eens naar wat mijn vraag was.
cool en quiet werkt niet. dit houd in dat de processor dus ook altijd op zijn max werkt en dus niet op 1000 mhz. zoals het hoort bij cool and quiet wanneer de CPU niets hoeft te doen.
dat mijn processor 1800 mhz maakt is juist mijn probleem.
 
.

damn wat ben ik weer een ***... nou in dat geval zet je em op dynamic switching die linker... and if that doesnt work....... heeeel erg goed in bios kijken of bij configuratiescherm--->energiebeheer-->minimaal energiegebruik... maar iig hoort cool 'n quiet als je em net nieuw hebt gewoon te werken... deed ie bij mij wel... tot groot ongenoegen :p
 
het op dynamic switching zetten werkt bij mij niet. wat ik ook instel er verandert niets aan mijn mghertz. Ik zal bij energiebeheer kijken maar die staat volgens mij al op minimaal. en ja toen ik mijn moederbordt voor het eerst in ontvangs nam werkte cool en quiet ook. hier was ik heel tevreden over. maar in de loop van de tijd ga je je bios verkennen en klik je wel eens wat aan. (wat c&q misschien tegenwerkt). daarnaast zodra ik bijvoorbeeld speedfan installeer vervalt cool and quiet ook meteen. maar ik vind het zo vreemd dat ik in het bios cool en quiet niet meer op enable kan zetten. vind je ook niet?

ik zal hetgeen bekijken wat je als tip geeft. (dit kan ik pas doen op zondagavond)

groeten en bedankt.
 
ja, dat is dan jouw geluk dat het voor jou is afgeschermd. ik denk dat er bij mij iets aan staat wat niet aan moet staan. maar weet alleen niet wat.
mischien moet ik eens zien te achterhalen wat de standaard instellingen zijn van mijn bios en ze dan weer terug zetten.
ik heb het nog met mijn energiebeheer geprobeerd, maar maakt niets uit.

ik bedank je voor je hulp en als je nog een idee hebt dan hoor ik het graag.

groeten,

jorrit:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan