Cooler past niet op bracket

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoop36

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2002
Haai mensen,

Ik heb het volgende probleem :" Cooler van een pc van iemand is stuk gegaan, nu heb ik gekeken wat er op de socket staat, dit is mPGA478B.

Het betreft een chainteck mainboard, P4, 1500 mhz. Nu heb ik een Zalman CNPS7000B-Cu gehaald, maar de clips die je erbij krijgt passen niet op het bracket wat op het mainboard zit.

Waarom past deze cooler niet? Betreft toch echt een socket 478 cooler!

Hoe los ik dat op, of waar kan ik een bracket krijgen die wel past, of welke andere cooler zou ik moeten halen?

Mijn dank is uiteraard weer zeer groot!:thumb:

Vreemd, want deze cooler zou inderdaad moeten passen.

Heb je de componenten er wel bij???
Dit zijn 2 witte clipjes.
Die gaan als soort brugjes in ( gut hoe heet dat ook alweer) dat zwarte ding om je processor.
Vervolgens wat coolpasta op de processor en de cooler op het bruggetje.
Dan schroef je deze vast.

Op de website van zalman:
Installatie filmpje:
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=141&code=005009

Handleiding in pdf:
http://www.zalman.co.kr/Upload/product/CNPS7000B_eng.PDF

Hoop dat je hier wat aan hebt

Laatst bewerkt:
Dus ik mot 3 keer gaan betalen ???????om je fotoos te zien,Dacht het niet.

Maar die koeler past er echt wel op hoor.
en als je naar het fimpje van @ dutchdavid kijk zo moet het

Laatst bewerkt:
Dan mag je me uitleggen hoe..

En nee, je hoeft niet te betalen hoor, als je link aanklikt moet je paar seconden wachten. :thumb:

Snoop36 zei:
Dan mag je me uitleggen hoe..

En nee, je hoeft niet te betalen hoor, als je link aanklikt moet je paar seconden wachten. :thumb:

Wacht al tig seconden zie niks

En filmpje gezien?

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb het gezien, maar check mn bijlage even!:thumb:

Bijlagen

• Download.JPG
    Download.JPG
    36,2 KB · Weergaven: 46
Wat een gedoe om wat te zien te krijgen zeg:D

Maar nu effe terzake die zwarte voet op je bord kan er af en daar moetje zo"n andere voor in de plaats zetten,die hebben ze ook los te koop.
Of heb je de oude beugels er nog van?

Volgens mij is dit juist de juiste voet als ik het goed zie!!

Ik heb lang gewacht op die onhandige imagehoster en heb de moeite genomen om alledrie de afbeeldingen te bekijken.

Omschrijving van de afbeeldingen:

Afbeelding 1: laat socket 478 zien, zoals deze behoort te zijn. Volgens mij zie je zelfs de gleufjes voor de bruggetjes.
Afbeelding 2: De 2 bruggetjes liggen BOVENOP het zwarte gedeelte van de socket.
Afbeelding 3: De gebruiksaanwijzing van de socket,deze laat zien hoe men de bruggetjes IN het zwarte gedeelte zet van de socket.

Nu even goed naar afbeelding drie kijken, naar het filmpje en naar het pdf bestand.

De bruggetjes gaan er niet heel erg makkelijk in...tis even passen meten en schuiven.

Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:
Wat een gedoe om wat te zien te krijgen zeg:D

Maar nu effe terzake die zwarte voet op je bord kan er af en daar moetje zo"n andere voor in de plaats zetten,die hebben ze ook los te koop.
Of heb je de oude beugels er nog van?

Ja ik weet dat het ff gedoe was, maar had ff haast.

ik moet gewoon een andere bracket hebben. Waar kan ik die krijgen?

Die clips passen er niet in, als jullie dat nou aannemen :) Zoals je in afb. 3 kunt zien, komen de clips iets buiten het bracket, bij mij past hij er niet door heen!!!!! De clip is dus te groot Ik heb de oude beugels nog, maar die passen niet op de nieuwe cooler.

dutchdavid zei:
Volgens mij is dit juist de juiste voet als ik het goed zie!!

Ik heb lang gewacht op die onhandige imagehoster en heb de moeite genomen om alledrie de afbeeldingen te bekijken.

Thanks!

Omschrijving van de afbeeldingen:

Afbeelding 1: laat socket 478 zien, zoals deze behoort te zijn. Volgens mij zie je zelfs de gleufjes voor de bruggetjes.

Gleufjes aan de binnenkant wel, maar clipje moet er iets doorheen

Afbeelding 2: De 2 bruggetjes liggen BOVENOP het zwarte gedeelte van de socket.

Ja inderdaad, omdat hij er niet in past, dat wil laten zien

De bruggetjes gaan er niet heel erg makkelijk in...tis even passen meten en schuiven.

Het past ECHT niet :(

Het typenr van het MB kan ik niet zo snel achterhalen en ik kan de pc niet aanzetten natuurlijk.

Waar je de Koeler hebt gekocht zullen ze ook best een los bracket hebben,zo een als in het filmpje ,en die moet je even wisselen op het bord.
Pinnen van de oude er uit en andere plaatsen

En type Nr staaat in de buurt van de PCI sloten

Ik ben er al achter, chaintech maakt afwijkende brackets. Dus waar zou ik een bracket kunnen scoren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan