Coolermaster V8 of de Antec H2O 620 processor koeling nemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mar k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mar k

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo Helpmij'ers :)

Ik heb een vraag betreft deze twee CPU koelers.
De Coolermaster V8
of de Antec H2O 620

Coolermaster v8: http://www.mycom.nl/Product/Cooler-Master-Koeling/Cooler-Master-V8/218616
Antec H20 620: http://www.mycom.nl/Product/BrandShop-Antec/Antec-H2O-620/1355225

De Coolermaster V8 wou ik eigenlijk al bestellen maar toen ik de Antec tegen kwam begon ik te twijfelen.
Zelf heb ik al een kast van Coolermaster (Silencio 550 met geluidsarm dempend schuim) en gebruik ik mijn pc voor gamen (battlefield 3, de nieuwste games in ieder geval)
Ik heb nu nog een i3, en deze kan elk nieuw spel prima aan in samenwerking met SSD en een Gainward NVIDIA GTX 550 TI.

De Antec is liquid gekoeld en de V8 doormiddel van 8 heatpipes en een 120 mm fan.
Het gaat mij erom welke van de 2 er stiller is, en welke beter qua cooling is.

Welke zou ik vanavond nog bestellen?
Welke is geluidsarmer en coolt beter?

Ik vind de Antec namelijk wel een mooi klein formaat qua koelblok en lijkt me een makkelijkere installatie, maar ik wil wel een verstandige keuze maken.
:o
Als iemand mij kan adviseren zou dat TOP zijn! :)

Alvast bedankt.:P

ik zou persoonlijk voor de antec gaan dit komt omdat de kast van jou weinig airflow heeft en het slimmer is om de radiator/fan direct naast de out take te plaatsen
je kan er dan altijd nog een extra stille fan op plaatsen

ik zou persoonlijk voor de antec gaan dit komt omdat de kast van jou weinig airflow heeft en het slimmer is om de radiator/fan direct naast de out take te plaatsen
je kan er dan altijd nog een extra stille fan op plaatsen

Hey Firest0rm, wat bedoel je eigenlijk met "radiator/fan direct naast de out take te plaatsen"?

zal het zo simpel mogelijk proberen te houden met een plaatje

rechts onder zie je blauw 3 locaties waar fans geplaatst kunnen worden die blazen lucht in de kast
aan de boven kant en achter kant zie je 5 rode locaties waar fans geplaatst kunnen worden die blazen de hete lucht uit de kast

intake = in de kast
outtake = is uit de kast

f950de5e_case.png

in dit geval zou de radiator van de Antec cooler het beste aan de achter kant als outtake geplaatst kunnen worden zo verstoor je de lucht stroom in de kast niet
hou er rekening mee dat warme lucht omhoog gaat dus boven kant moet altijd outtake zijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan