cooling op mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
408
Ik heb op men moederbord (MSI KT3 Ultra 2-R ) een klein ventilatortje (+- 4x4)(en dus niet de cooling van de processor) maar ik zou niet weten voorwat het dient en het maakt verschrikkelijk veel lawaai, mag ik dit zomaar ofkoppelen of niet?
 
Geplaatst door denickmans
Ik heb op men moederbord (MSI KT3 Ultra 2-R ) een klein ventilatortje (+- 4x4)(en dus niet de cooling van de processor) maar ik zou niet weten voorwat het dient en het maakt verschrikkelijk veel lawaai, mag ik dit zomaar ofkoppelen of niet?

Is voor je chipset. Heb er zelf niet één op zitten (zelfde mobo), dus je kan em in principe uitlaten. Tenzij je pc natuurlijk continu meer dan heet is. ;)
 
Geplaatst door denickmans
wat bedoel je precies met "meer dan heet"? :)

Als je pc in het algemeen steeds tegen de 60C aanzit, dan zou ik het koelertje erop laten omdat je chipset waarschijnlijk dan ook erg warm is en het koelertje nodig heeft.

Temperaturen checken kan je doen met een programma als SpeedFan of FuzzyLogic. (ff zoeken op Google bijvoorbeeld)
 
waarschijnlijk is temp1 de temperatuur van het systeem (moederbord) en temp2 is de temeratuur van de processor.

Die temperaturen zijn laag genoeg dus op zich zou die lawaaiige koeler eraf kunnen.
 
Ventilator op 7volt laten draaien in plaats van de 12 volt waar ie nu op draait.
Twee voordelen het "lawaai" is weg en de Northbridge wordt toch gekoeld.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan