Cooling

Status
Niet open voor verdere reacties.

sakie

Banned
Lid geworden
19 aug 2004
sinds kort valt het beeld uit van de monitor ,de videokaart is nooit mee gerommelt en ik gebruik 4.7 catalyst. nou vermoed ik dat de kaart te warm wordt.

ik heb een radeon9600 die passief is gekoeld, nou ben ik van plan om een zalman (die grote passiefe koelblokken zonder fan) er op te zetten.
zou de prestaties dan beter zijn? en is het probleem daarmee verholpen?

Systeem:
AMD Athlon thunderbird 1600MHZ
768MB geheugen
Soundblaster PCI
radeon9600
30Giga Maxtor

Tja dat is lastig te zeggen, als de prijs niet al te duur is zou ik het gewoon proberen, de monitor gaat ook niet meer aan ofzo, of pas naar een tijdje niks doen ofzo, als dat het geval is dan zou je inderdaad zeggen dat de boel te warm wordt, is de monitor niet gewoon slecht aan het worden, als eens geprobeerd met een ander beeldscherm?

met een ander beeldscherm is het precies het zelfde.
hebben jullie een handig programma dat je kan zien hoe warm je videokaart wordt?

Geplaatst door sakie
met een ander beeldscherm is het precies het zelfde.
hebben jullie een handig programma dat je kan zien hoe warm je videokaart wordt?
Modernere videokaarten hebben een temperatuur sensor, maar ik denk die van jou nog niet.
Zet je kast eens open en eventueel een tafelventilator erop.
Zo kun je goed merken of het probleem echt aan de temperatuur ligt.;)

Programma's om de tempraturen te meten zijn onder andere;
Speedfan, Motherboard Monitor 5(MBM5), Everest.

Laatst bewerkt:
heb met everest gemeten:

HDD 42 C
VGA 48 C
MOBO 42 C
CPU 42 C

Athlon 1600mhz
Radeon9600 Sapphire met standaard passiefe cooling
Maxtor 7200
AMD V4MTPVD Mobo

in mijn kast is geen cooling. alleen een voeding die van onder alle warme lucht afvoert.

Mischien achter in je kast een extra Casefan plaatsen, zodat je meer warme lucht afvoerd.

maar dan heb je veel geluid de pc moet zo stil mogelijk zijn.

Maar dat zijn toch geen extreem hoge temperaturen?
mijn geforce 6800 is 68graden als ik alleen internet. Bij mycom zeiden ze dat het aan de hoge kant is maar niet schrikbarend....

Ik ben dus niet de enige late vogel op dit forum.

Nee die temperatuur zit wel goed.

kijk eens of de stekker van je scherm of de plug in je mobo er nog wel goed uit ziet.

anders moet je het eens proberen met een ander kaartje als je die kans hebt.

ff goed aandrukken op je mobo?

gewoon alles ff langslopen totdat je het vind...

succes.

Geplaatst door sakie
maar dan heb je veel geluid de pc moet zo stil mogelijk zijn.

Een papst op 5 of 7 volt is stiller dan menig voeding hoor, dat hoor je nauwelijks.

Ik las laatst ergens dat als een produkt 3 dB minder geluid maakt dan een ander produkt je het niet meer waarneemt. Hing ook nog van van de frequentie af, maar 3 dB was aan te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan