Coppermine compleet verwijderen van server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janno11

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2005
Ik probeer Coppermine te installeren op mijn site, maar dat lukt niet.
Ik heb al eens eerder een test met Coppermine gedaan, dat ging goed.
Maar bij het draaien van het installatieprogramma blijkt dus dat de database niet leeg is..
En nu krijg ik dus problemen bij het installeren.

In stap 2 van de installatie (controleren installatiebestanden) krijg ik een hele lijst bestanden, met de melding "bestand kan corrupt zijn, of je hebt het doelbewust gewijzigd". Dat wijzigen zal wel gekomen zijn door het runnen van de test van Coppermine. Enfin, ik kan gewoon verder.

Alles gaat dan goed tot stap 7. Het laden vangegevens in de database lukt niet.
Mijn hosting laat het aanmaken van meer dan 1 database niet toe, dus ik moet de bestaande gebruiken, met daarin de data van de Coppermine-test.

Hoe nu verder? Coppermine compleet verwijderen (de map cpg15x deleten)?

Laatst bewerkt:
Beste,

Coppermine heeft waarschijnlijk enkele tabellen aangemaakt in de database toen je je test uitvoerde.
Ik veronderstel dat je deze niet hebt leeggemaakt toen je de testversie verwijderde?

Word deze database nog voor andere dingen gebruikt? (bvb een php webpagina die ook sql gebruikt?)
Indien niet kan je de hele database leegmaken.

Indien hij wel nog voor andere dingen gebruikt word kan je met een programma als phpmyadmin inloggen op je database en deze tabellen met de hand verwijderen.

Opgelost

Ik had de tabellen wel leeggemaakt, maar dat hielp niet.

Wat wel werkte was de prefix wijzigen, toen werden nieuwe tabellen aangemaakt,
en liep de verdere installatie vlekkeloos.

't Is een beetje "verne...keratief" dat het installatiescript niet even de tabellen van een test verwijdert bij een compleet nieuwe installatie middels datzelfde script.

Maar 't werkt!

't Is nog lang niet af, maar op www.jankijlstra.nl/cpg15x/ is m'n eerste album te zien.

Bedankt voor je hulp.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan