• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden inladen en samenvoegen

Wim0000

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2020
Ik zoek een creatieve oplossing en duwtje in de rug om onderstaande situatie vlotter te laten verlopen.

20 diensten beschikken over een bestelformulier waarmee ze intern +/-500 artikelen kunnen bestellen voor hun dienst. De Excel file is van iedereen hetzelfde qua opmaak en inhoud. Als een dienst bepaalde artikelen nodig heeft wordt telkens een afzonderlijk ingevuld bestelformulier gemaild. Voor sommige diensten is dit dagelijks, anderen diensten slechts enkele keren per maand.
Ik zoek een manier om de Excel bestelbestanden in te laden in een "verzamel Excel" waarbij deze file een optelling maakt van de afgenomen artikelen per maand per dienst voor de dienst facturatie. In bijlage een voorbeeld ter illustratie waarin één bestelling van een dienst is opgenomen voor 18 mei en een "verzamelblad" om te illustreren wat ik ongeveer zoek. Ik heb her en der zelf al horen vertellen dat de bestelmails automatisch kunnen ingeladen worden als ze binnen komen in outlook.
Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Kijk eens naar deze link.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Tevens is het met power query ook mogelijk om dit
Ik zoek een manier om de Excel bestelbestanden in te laden in een "verzamel Excel" waarbij deze file een optelling maakt van de afgenomen artikelen per maand per dienst voor de dienst facturatie.
te verwezenlijken.

Een draaitabel is ook niet te versmaden, want tevens aanleiding voor een beter gestructureerd 'bestelblad'.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan