Coppermine

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1992

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
hallo,

Ik wou graag het fotoalbum van coppermine op mn site hebben dus ik heb het gedownload uitgepakt en de uitgepakte bestanden allemaal over gezet op de website..
maar nu wil ik hem installeren en krijg de volgende foutmelding wat moet ik nu doen?!

• • • ERROR • • •
Before you continue with Coppermine installation, there are some problems that need to be fixed.

--------------------------------------------------------------------------------

The 'include' directory (located in the directory where you uploaded Coppermine) should be writable in order to save your configuration. Use your FTP program to change its mode to 777.

--------------------------------------------------------------------------------

The 'albums' directory (located in the directory where you uploaded Coppermine) should be writable in order to allow pictures upload. Use your FTP program to change its mode to 777.

The 'userpics' directory (located in the 'albums' directory on your server) should be writable in order to allow pictures upload. Use your FTP program to change its mode to 777.

The 'edit' directory (located in the 'albums' directory on your server) should be writable in order to allow pictures upload. Use your FTP program to change its mode to 777.

Once you are done, hit the "Try again" button.

Alvast bedankt!

wilbert

Staat er op zich vrij duidelijk.

Je PHP-script heeft geen schrijfrechten op de genoemde mappen.

Geef die mappen dus schrijfrechten, door met je FTP programma (of wat dan ook) de map-rechten op 0777 te zetten.

ja dat snapte ik ook ongeveer wel maar hoe zet ik dan de map-rechten op 0777??
en ik gebruik Frontpage 2003..

ja dat snapte ik ook ongeveer wel maar hoe zet ik dan de map-rechten op 0777??
en ik gebruik Frontpage 2003..

Frontpage is om websites te maken.
Je moet met je FTP programma inloggen op je server. Om je te kunnen vertellen hóe je de rechten op 0777 zet, moet je ons eerst vertellen welk FTP programma je gebruikt. Dus het programma waarmee je je website upload naar je server, waarna deze te bezichtigen is.

Frontpage is om websites te maken.
Je moet met je FTP programma inloggen op je server. Om je te kunnen vertellen hóe je de rechten op 0777 zet, moet je ons eerst vertellen welk FTP programma je gebruikt. Dus het programma waarmee je je website upload naar je server, waarna deze te bezichtigen is.

Okeej ik zet altijd via frontpage wel mn andere dinge op de server of is dat weer wat andeers:o
maar kheb nog geen FTP programma...heeft 1 van jullie een aanrader die gratis is en goed werkt dan??

Okeej ik zet altijd via frontpage wel mn andere dinge op de server of is dat weer wat andeers:o
maar kheb nog geen FTP programma...heeft 1 van jullie een aanrader die gratis is en goed werkt dan??

Probeer FileZilla eens. Er zijn tal van andere FTP programma's, tis maar net welke jij het fijnst werken vindt (ik dus FileZilla).
Zo zijn er ook nog cuteFTP, flashFXP etc.

Probeer FileZilla eens. Er zijn tal van andere FTP programma's, tis maar net welke jij het fijnst werken vindt (ik dus FileZilla).
Zo zijn er ook nog cuteFTP, flashFXP etc.

okeej ik heb FileZilla gedownload maar hoe moet ik dat nu verandere naar 0777 ofzo??
en moet ik dan alles veranderen of alleen die bestanden van coppermine..?

okeej ik heb FileZilla gedownload maar hoe moet ik dat nu verandere naar 0777 ofzo??
en moet ik dan alles veranderen of alleen die bestanden van coppermine..?

Enkel de mappen die in jouw error-bericht zijn weergegeven.

Door met de rechtermuisknop op die mappen te klikken en dan kiezen voor "properties" of "file attributes" (weet het niet zeker meer), kan je de rechten aanvinken. Vink dan alles aan (= 0777).

Enkel de mappen die in jouw error-bericht zijn weergegeven.

Door met de rechtermuisknop op die mappen te klikken en dan kiezen voor "properties" of "file attributes" (weet het niet zeker meer), kan je de rechten aanvinken. Vink dan alles aan (= 0777).

okeej het is gelukt ;) heel erg bedankt voor je snelle reactie enz.! ;)

met die rechten veranderen is allemaal goed gekomen maar nu ben ik in het scherm van coppermine te installeren maar kom ik niet verder...kzal niet weten wat ik voor dingen ik moet invullen bij: Your MySQL configuration

kan iemand helpen?

(krijg deze error:)

Could not create a mySQL connection, please check the SQL values entered

MySQL error was : Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Heb je een database bij je server?
Zo ja, dan moet je die gegevens bij de configuratie van Coppermine invullen. Ik weet niet waar, want ik ken Coppermine niet.

Edit: hier staat ook uitleg over het configureren van de MySQL database bij de installatie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan