Coprocessor: stuurprogramma('s) installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Bij toeval ontdekte ik een (verborgen) melding dat van de coprocessor de stuurprogramma's niet geïnstalleerd zijn.

Heb op 'stuurprogramma bijwerken' geklikt, maar dat gaf geen resultaat.
Nog 'ns met DriverGenius gechecked, maar alles is uptodate en bijgewerkt.

Wat kan ik nog meer doen om dit bij te werken en wat zijn eigenlijk de kenmerken van het niet functioneren van een coprocessor?

Wat voor een computer heb je eigenlijk?

Kan mij herinneren dat ik dit wel eens gezien heb bij oudere AMD CPU's. Daar moest dan een driver worden geïnstalleerd, al heb ik nooit geweten wat die deed.

De rekenkracht verhogen, maar ik ken het ook alleen van oudere systemen, vandaar mijn vraag :)

Wordt zoiets niet geregeld door de chipset drivers

@ allen: 't is een ACER Aspire laptop (zit ergens anders nu, weet het type niet direct).
Oorspronkelijk Vista 32 bit Home Edition, nu W7 Ultimate. Blijkbaar niet alles bijgewerkt/geïnstalleerd.

Lijkt me idd een logische combi 'coprocessor' en 'rekenkracht verhogen'. Nooit geweten dat ik een coprocessor had in betreffende laptop...

Zulke programma's zou ik niet geloven,eerder wantrouwen.

Gaat dus om de chipset driver(s) volgens bovenstaande thead. Even kijken...

Ben er nog niet uit, de hond begon te blaffen... ;)

En je hebt wel naar de chipsetdrivers gekeken?

Zouden, als ik DriverGenius mag geloven, geheel bijgewerkt zijn.

Kan ik zelf ergens kijken, buiten het tooltje om?

nb. kan even duren, zit op andere lokatie deze week en lappie ligt thuis... ;)

Je zou het kunnen proberen door rechts te klikken (in apparaatbeheer) op de onwillige coprocessor en de driver te verwijderen. Bij nieuwe opstart zal Windows dan zelf gaan zoeken.

Gesteld dat ik een uitroepteken bij 'de' coprocessor kan vinden.. hmm.. Zal nog 'ns kijken. Blijkbaar is er geen driver/stuurprogramma geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan