• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Copy backup without links

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandernoteborn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Ik heb een groot probleem met mijn links. Mijn workbook update nu automatisch mijn links en ik kan dit niet uitzetten. Telkens als ik ook in het link menu: break link wil klikken krijg ik de volgende melding:

The cell or chart you are trying to change is protected and therefor readonly

Het vreemde is dat het altijd werkte en nu ineens niet meer. Ik weet niet precies over welke cell het gaat maar mijn sheet is gewoon unprotected op dit moment en zelfs dan werkt het niet. In principe vind ik dit niet erg als hij automatisch update!

Ik heb een macro gemaakt die een copy (backup file maakt). Deze file wordt geupload en moet dus eigenlijk niet de links gaan zoeken. Dit moet gewoon een statische file zijn. Kan Maar wat ik ook probeer de backup file wil PER SE updaten!

Iemand een idee?

Toevallig overgestapt opeen nieuwere Excel-versie of komt de sheet van een oudere versie?
Wil de sheet ook echt updaten of komt er een melding over verbroken links?

Bij Extra, Opties tabblad Berekenen kun je aangeven of externe verwijzingen bijgewerkt moeten worden.
Op tabblad bewerken kun je aangeven of je hier een melding van wilt hebben.

Je geeft aan dat je sheet unprotected is, maar is je blad dat ook? (Extra, beveiliging, blad beveiligen.) Die moet namelijk ook uitstaan om een link te kunnen verbreken of aan te passen.

Jan van Asseldonk zei:
Toevallig overgestapt opeen nieuwere Excel-versie of komt de sheet van een oudere versie?
Wil de sheet ook echt updaten of komt er een melding over verbroken links?

Bij Extra, Opties tabblad Berekenen kun je aangeven of externe verwijzingen bijgewerkt moeten worden.
Op tabblad bewerken kun je aangeven of je hier een melding van wilt hebben.

Je geeft aan dat je sheet unprotected is, maar is je blad dat ook? (Extra, beveiliging, blad beveiligen.) Die moet namelijk ook uitstaan om een link te kunnen verbreken of aan te passen.[/QUOT

Mijn bedoeling is om een bepaalde workbookfile die informatie haalt uit losse workbooks (gelinkd dus) op het web te zetten. Dit excel file kan dus geopend worden via internet. Het probleem is dat deze file lokaal dus wel constant moet updaten. Als ik hem online zet moet hij dat niet doen. Ik ben nu bezig met een duplicaat te maken en te proberen om alle "values" te kopieren naar de kopiefile door middel van paste special. Helaas is dit een erg omslachtige methode omdat het om meerdere sheets gaat. Is er iemand die een geniale optie heeft waardoor ik zag maar op internet de links niet laat uitvoeren. Ik heb geprobeerd om een knop te maken en de links te laten breaken en dan op te slaan. Alleen heb ik dan geen links meer de volgende keer dat ik het bestand open.

Mochten er ideen zijn of oplossingen dan hoor ik het graag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan