Copy codes

Status
Niet open voor verdere reacties.

webpagedesigner

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
je hebt kant en klare html, javascript codes.
is er ook zoiets van SQL, MYSQL codes die je gratis kunt downloaden vqan internet
Ik wil graag een beetje een beeld hebben wat zo'n database precies inhoud en de mogelijkheden

i denk eraan om een site te maken waar men teksten kan inzenden die dan gelijk verschijnen in gastenboek of forum en die ik dan ook binnenkrijg voor evt controle enz.

En als je een programma nodig hebt, scant die ook virussen of is dat een risico die je loopt?

Je kunt immers elk soort bestand inzenden,

Graag advies:

<i>Webpagedesigner</i>

Er zijn wel gratis scripts te downloaden, maar het is meestal wat meer werk om ze aan de praat te krijgen.

Je kunt het beste beginnen met een webserver installeren (bijv WAMP of USBWebserver, zijn beide gratis te downloaden)

Daarna kun je proberen wat scripts te downloaden en te gebruiken; of zelf wat dingetjes gaan maken. Om een serieus beeld te krijgen van wat je allemaal kunt zul je waarschijnlijk zelf aan de slag moeten gaan; de meeste scripts zijn heel beperkt omdat het moeilijk is om een script te maken dat iets complex doet en tegelijk makkelijk te delen is.

Tenzij je een CMS ofzo download, maar ik denk niet dat je daarvan een goed idee krijgt hoe het werkt, die zijn dan weer te lastig om te doorgronden voor een beginner.

Beste Hr. Frats

Hierbij wil ik u eerst bedanken,
u heet gelijk, moet zelf aan de slag met php, mysql.
Ik heb een boek besteld van P. Kassenaar, over php5
daarin leer je ook een stuk mysql

ik heb me laten vertellen dat ik na html kennis meer heb aan javascript, dus daar heb ik ook een boek over besteld

kunt u in een paar woorden zeggen wat er met zo'n database gebeurt, hoe het werk?

Bijv: het wordt gelijk op je site gepost, of zoiets dergelijks

Een database is een opslag medium voor grote hoeveelheden data die aan een bepaald formaat voldoen. Het geeft de optie om snel te zoeken, invoegen en wijzigen binnen die set.

Denk bijvoorbeeld aan een telefoonboek, dat zou een deel van een database kunnen zijn, met een lijst gebruikers met naam, adres, telefoonnummer, stad, etc.

Vervolgens kun je dan zoekopdrachten geven zoals "vind iedereen in Den Haag" en dan gaat ie die lijst voor je zoeken.

Je kunt hele complexe bewerkingen ermee doen, als je eenmaal doorhebt hoe het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan