Copy en Paste beurskoers naar grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexSandraF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2010
Ik heb in Excel een query gemaakt die elke minuut de koers van een bepaald beursaandeel van een website kopieert en in cel D3 plaatst. Nu had ik graag die opeenvolgende data in een grafiek gezet.
Mijn bedoeling was om die data eerst te kopieren naar andere ondereenstaande cellen, en van daaruit een grafiek te maken. Bvb de 1e minuut wordt cel D3 gekopieerd naar cel Z1, de 2e minuut naar cel Z2, de 3e naar Z3, ...
Ik heb wel enige, beperkte ervaring met VBA, maar dit is me toch te moeilijk.
Er zijn misschien ook andere, simpelere manieren om dit te doen.

Ik heb ondertussen al gevonden hoe ik de data in de opeenvolgende cellen kan kopieren.
Het enige probleem dat nog rest is om telkens een minuut te laten wachten.
Dit kan met Application.Wait , maar dan kan er in Excel niet meer gewerkt worden, en dat mag ook niet.
Ik wil ondertussen andere dingen doen in Excel.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Al eens bij OnTime gekeken ?

Al eens bij OnTime gekeken ?

Met Application.OnTime Now + TimeValue("00:01:00"), "grafieken" gaat dit inderdaad ook, maar ik denk dat je met die instructie alleen een nieuwe procedure kunt opstarten.
En aangezien ik in dezelfde procedure gewoon even wil wachten (dit gebeurt midden in een loop) lukt het zo niet.

Ik heb het even in een bestandje gegoten met een woordje uitleg erbij

Bijlagen

Ik heb het even in een bestandje gegoten met een woordje uitleg erbij

Ik krijg een foutmelding als ik op de "start loop"-knop klik, maar ik snap nu wel hoe het werkt.
Ik heb mijn programma verandert zodat er geen loop meer in zit waardoor ik mbv OnTime na 1 minuut opnieuw de procedure opstart.

Bedankt Rudi.

ps zou het kunnen dat ik je ken van op een camping in Merksplas?

groeten
Alex

Laatst bewerkt:
Je hebt veronderstel ik, het bestandje geprobeerd zonder het eerst op te slaan op je HD ? Dan krijg je idd een foutmelding:rolleyes:

Je hebt veronderstel ik, het bestandje geprobeerd zonder het eerst op te slaan op je HD ? Dan krijg je idd een foutmelding:rolleyes:

Je had zowel bij de start- als de stopknop staan : 'Private Sub ... , dus met het opmerkingsteken vooraan.
Als ik dit verwijder dan werkt het wel.

Laatst bewerkt:
Ik krijg een foutmelding als ik op de "start loop"-knop klik

Dat komt door de rode Comment Quotjes in onderstaande code. Als je deze weg haalt, werkt het goed.

Code:
[COLOR="Red"]'[/COLOR]Private Sub Workbook_Open()

Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:10"), "Begin"

End Sub

[COLOR="Red"]'[/COLOR]Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

Application.OnTime dTime, "Begin", , False

End Sub

Ik krijg nu een fout bij het afsluiten van het bestand:

Fout 1004 tijdens uitvoering

Methode OnTime van het object_Application is mislukt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan