Copy + Paste celinhoud naar nieuw Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Berichten
397
Weet iemand een macro code:
Die celinhoud kan kopiëren en plakken van een bepaald excel bestand naar een nieuw aangemaakt excelbestand.


Extra klein vraagje: Ik heb een afbeelding gemaakt (die tevens ook een macro knop is) en ervoor gezorgt dat wanneer kolommen verplaatsen deze afbeelding blijft staan, maar kan ik ook de afbeelding beveiligen tegen edit of verwijderen, zonder dat ik de hele sheet moet protecten. Ik wil alleen de knoppen vastzetten, maar de rest van het bestand moet geen beperkingen hebben.

Hoop dat iemand mij kan helpen??
 
Laatst bewerkt:
In bijlage een bestandje om verder uit te werken. De code is very basic, er zitten geen foutcontroles in, ...

Om een figuur te beveiligen denk ik dat er niets anders op zit dan de sheet te 'protecten'. Eerst alle cellen selecteren, dan Format Cells, Protection en de vink wegdoen bij "locked". Vervolgens de figuur selecteren, dan Format Picture, Protection en nazien of er een vink staat. Tenslotte Tools, Protection, Protect sheet. Dan is de figuur beschermd en zijn de cellen vrij toegankelijk.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

  • Test.xls
    82,5 KB · Weergaven: 46
Hoi,
De code werkt bijna perfect.
Alleen ik wil graag dat het nieuwe bestand ergens anders wordt opgeslagen.
Origineel:
Code:
cFilename = ThisWorkbook.Path & "\" & cFilename

Nieuw:

Code:
cFilename = ThisWorkbook.Path & "C:\data\" & cFilename
Alleen dit werkt niet en krijg foutmelding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het nieuwe bestand ergens anders wil opslaan is Thisworkbook.Path overbodig.
Veronderstel dat het bestand van waaruit je werkt bijvoorbeeld in een folder D:\Data\Files zou staan, dan zal jou nieuwe bestand opgeslagen worden in een folder D:\Data\FilesC:\data\ die uiteraard niet bestaat en dus een foutmelding veroorzaakt.
De juiste syntax is dus cFilename = "C:\data\" & cFilename

Grtz,
MDN111.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan