• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Copy Paste probleem met data (geen formules) tussen 2 werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolanda1212

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Sinds kort nieuwe pc's gekregen op mijn werk. Nieuwe software geinstalleerd ; Excel 2007 en Windows 7.

Bij het kopieren van data (geen formules, puur data) tussen 1 werkblad naar ander werkblad, doet Excel heel vreemd:
- Soms lijkt het of er 2 werkbladen over elkaar heen tentoon worden gesteld.
- Soms kopieert die alleen gedeeltes van de data, in een rare layout
- Verspringen van data.

In ieder geval, hele rare dingen..die ik niet goed kan uitleggen wanneer het gebeurt.
Ikzelf heb het probleem een stuk minder, maar een collega van mij die veel met excel werkt, heeft het continue.

We hebben al vanalles geprobeerd :
Skype (click to call) de-installeert, nieuwe updates (met click to call) geinstalleerd, add-ons/ins bekeken (ingeschakeld/uitgeschakeld), register keys bekeken en waar nodig aangepast en nog steeds geen oplossing.
Formaats van 2003 werkblad bekeken en opnieuw opgeslagen naar nieuw formaat, ook geen resultaat.

Onze IT weet ook niet meer wat te zoeken, die zegt doodleuk..zal wel aan clipboard liggen... maar een concrete oplossing, dat hebben we nog steeds niet.

Herkent iemand dit en/of een oplossing beschikbaar ?
Kan hier helaas geen printscreens plakken, zodat ik kan laten wat ik bedoel....

Bedankt,
Jolanda

Hoi Jolanda,

Heb je al wel eens plakken speciaal geprobeerd?
Het hangt er soms vanaf wat voor data je wilt kopiëren. Waneer het dus alleen maar om waarden gaat en je kiest plakken speciaal en vinkt dan waarden aan, kan het beter gaan.
Ik werk zelf ook met data uit 2003 die ik dan kopieer in 2007 en wanneer ik dan plakken speciaal kies krijg ik een andere window, ik kan dan kiezen als wat voor bestand hij het moet plakken. Wanneer je dan kiest vor een csv bestand (comma seperated value)(bijna onderaan de keuzelijst) kopieert hij het bestand zoals het ook in de kolommen stond in de 2003 versie.

Ik weet niet of dit je probleem mogelijk heeft opgelost?

Succes!

Hoi Stafmanager,

Bedankt voor het meedenken, maar helaas lost dit het ook niet op.

We hebben ook problemen als we gewoon door excel "bladeren" / werken of met de muis op andere cellen gaan staan. Dan verspringt namelijk de layout, waardoor het lijkt of er 2 werkbladen op elkaar liggen.

Of als je bijv. cell A4, B6, D7 wilt kopieren naar een ander gedeelte op je werkblad, dan kopieert die niet alleen de inhoud van die 3 cellen, maar alles wat in die hele range zit...
Ik weet niet zo goed hoe te formuleren, sorry...

nou ja..ik blijf zoeken...

toch bedankt,
Jolanda

Hoi Jolanda,

Wat je ook nog zou kunnen proberen is je originele excel 2003 bestand opslaan als csv bestand. Vervolgens excel 2007 openen en via het blad ontwikkelaars/developers importeren, kies dan ipv xml alle bestanden en importeren maar.
Heb je het blad ontwikkelaars nog niet, kun je ff googlen en op office.microsoft.com zien hoe je dat blad kunt activeren (via je microsoft icoon links boven in excel aantal stappen doorlopen).

Als dat niet lukt zou ik de IT vragen om heel de handel te de-installeren en opnieuw te installeren, zonder updates, want die zorgen nogal eens voor problemen, want dan zit het volgens mij echt in je excel en is het niet echt een software probleem, zoals de meeste problemen hier omschreven staan.

Hoi Stafmanager,

De problemen ontstaan ook als we in excel 2007, een nieuw bestand openen/opslaan (2003 of 2007 formaat, maakt niet uit).

De persoon die de meeste problemen heeft, is niet zo thuis in excel, dus moet een beetje handig uit te leggen zijn, vrees ik ook...

Het is zelfs zo dat we met 3 collega's dezelfde nieuwe computers hebben gekregen, windows 7 en office 2007. 1 persoon heeft totaal geen problemen, ikzelf af en toe, een andere collega continue bij iedere aktie die ze doet, problemen...dus ja...waar kan het dan liggen, das het vreemde van alles ook nog eens...

We werken lokaal, maar ook veel via netwerk en we hebben remote desktop software (teamviewer).

Afsluiten van andere programma's heeft ook geen invloed..het probleem blijft... :-(

(Vandaag is er een reaktie geweest vanuit het IT team dat het eventueel kan liggen aan een netwerk server die 9000 km verderop ligt... ? ....zou natuurlijk kunnen, maar waarom zou het probleem zich dan ook niet hebben voorgedaan, toen we de oudere computers hadden (windows XP en office 2007) ? vraag ik me dan af...)

Office de-installeren en opnieuw installeren, was wel een probleem voor onze IT, want daar kon het echt niet aan liggen. Met dit soor antwoorden kun je dus ook veel, vandaar dat ik mijn geluk op het forum probeer... hahahaha

Bedankt,
Jolanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan