• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

copy & plakken functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Hallo iedereen,

Is het mogelijk om in een excel bestand de functie "copieëren en plakken uit te schakelen?
Let op, Sommige cellen in het bestand zijn geblokkeerd door een paswoord, andere cellen zijn beschrijfbaar, het zijn net deze beschrijfbare cellen die niet mogen gecopieërd en geplakt worden.
Iemand een idee aub?

Alvast bedankt,
Danny

Hallo cobbe,

Bedankt voor uw prachtige oplossing, ze werkt perfect, :thumb: ik heb ze alvast bewaard voor eventueel later gebruik, maar in mijn geval is het niet de bedoeling dat de gebruiker de functie kan in of uitschakelen, daarom heb ik ondertussen verder gezocht en op dit forum de volgende eenvoudige oplossing gevonden:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.CutCopyMode = False

End Sub

dit schakelt de optie knippen/copieëren en plakken gewoon uit, en dit is in mijn geval nodig dat de gebruiker niet kan prutsen met deze optie. ;)

Nogmaals mijn dank,
Danny

Zo Cobbe, had je niet kunnen zeggen dat het voor Excel in het algemeen geldt??? Ik heb gister dit documentje geopend op ff te checken hoe het werkt en vandaag kon ik niet meer kopieren of plakken!!

Heb me een ongeluk gezocht naar deze topic haha! Maar heb hem gevonden en het is weer als vanouds...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan