CopyFile met FileDialog

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
340
Hallo allemaal,

Ik het een Form gemaakt met een button. Als je op de button klikt moet er in een bepaalde map (vooraf vastgesteld) op het bureaublad een bestand worden gekopiëerd. Welk bestand dat moet zijn moet je kiezen met de FileDialog die opent als je op de button klikt.

Ik zat zelf te denken aan My.Computer.File.CopyFile()
Maar verder kom ik niet...

Weet er iemand hoe ik verder kom?

Alvast bedankt,

Geert
 
Ik ben al verder gekomen:

Code:
 Private Sub OpenFileDialog1_FileOk(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles OpenFileDialog1.FileOk
        
    End Sub

    Private Sub SelectFileButton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles SelectFileButton.Click
        Dim dr As DialogResult = Me.OpenFileDialog1.ShowDialog()
        If (dr = System.Windows.Forms.DialogResult.OK) Then
            ' Read the files
            Dim file As String
            For Each file In OpenFileDialog1.FileNames
                ' Create a PictureBox for each file, and add that file to the FlowLayoutPanel.
                Try
                    My.Computer.FileSystem.CopyFile(file, "C:\Users\Studie\Desktop\Fotoservice\1", True, FileIO.UICancelOption.DoNothing)
                    Progress.ProgressBar1.Value = +40
                    Button1.Enabled = True
                Catch ex As Exception
                    ' Could not load the image - probably permissions-related.
                    MessageBox.Show(("De foto's kunnen niet worden geladen: " & file.Substring(file.LastIndexOf("\"c)) & _
                    ". Misschien heb je niet de goede permissies om het bestand te openen, " + "het zou corrupt kunnen zijn." _
                    & ControlChars.Lf & ControlChars.Lf & "Reported error: " & ex.Message))
                End Try
            Next file
        End If
    End Sub

Het probleem is nu dat als ik op OK in de filedialog druk hij gelijk overgaat naar de catch.
Dus dat ik bestanden niet kan openen.

Zou iemand mij kunnen helpen?
 
Verplaatst naar VB. VBA is iets anders dan VB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan