• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CopyFile

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasMan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2002
Hallo,

Ik wil via een commandbutton bestanden overzetten naar een netwerkschijf. Het onderstaande heb ik al maar waar Filesystemobject staat moet wat anders komen te staan, wie weet wat?

Filesystemobject.CopyFile "C:\Noodmap\Bestanden\*.xls", "S:\Dagrapporten\"

BasMan

Hoi Basman,

De functie welke jij gebruikt, is volgens mij bedoeld om de inhoud van een bestaand bestand, te kopiëren naar een ander bestaand bestand. Als dit het gene is wat je wilt, dan moet je het zeggen.

Ik ga er even vanuit, dat je een bestand of bestanden welke in een directory staan, wil kopiëren en plakken in een andere directory.

Ik heb even een testbestandje voor jou gemaakt. (bron Knowledge base)
Je moet even in de code twee paden aanpassen.
Senddir (de directory waar de te kopiëren bestanden in staan)
Receivedir (de directory waar de bestandjes heen moeten)

Even voor de duidelijkheid, alles wat in de Senddir staat wordt gekopieerd naar de Receivedir.
Wanneer ik alles zeg, dan begrijp jij natuurlijk ook gelijk dat deze code niet uitsluitend werkt voor Excel. Deze werkt in meerdere Apps.

Succes!
:thumb:

Bijlagen

Yes

Joost,

Dit is precies wat ik bedoel! Heel erg bedankt!

Mvg

BasMan

:) :) :) :) :) :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan