copyright

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo, een klant wil een beveiliging voor foto's.... Nu is niets waterdicht, maar ik vroeg me toch af welke het meest afdoend is. Dus wie weet een script voor rechtermuisklik / toetsenbord, als je dat doet dan komt er zo'n copyrightschermje en bescherming dat als je boven de foto hangt dat er linksboven geen menu komt om de afbeelding op te slaan of te verzenden of zo?

Kijk op www.leejoo.nl of bij javascript.webmastercity.nl, daar kom je dit soort scripts wel tegen en die ook nog werken ook. Ik kijk en gebruik een paar van die scripts. Zijn goed aan te passen naar je eigen smaak.;)

Om de zogeheten "Image Toolbar" van Internet Explorer weg te houden zet je dit in je header:

PHP:
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false" />
<meta name="MSSmartTagsPreventParsing" content="true" />

Scripts tegen het rechtsklikken zou ik serieus achterwege houden; wil je (of eigenlijk je klant) dat foto's niet verder verspreidt worden dan is de enige oplossing om ze überhaupt niet te publiceren op internet. Elke beveiliging die je installeert kan niet voorkomen dat iemand een screenshot maakt of een plaatje via de broncode direct opvraagt. Bovendien kunnen browsers als Opera en Firefox scripts met een druk op de knop uitschakelen. Het enige wat je dus krijgt is irritatie bij de bezoeker wanneer hij/zij met elke klik een JavaScript popup in beeld krijgt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan