Core 2 duo e6600 in dualcore pentium pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Volgens alle info (inclusief moederbord handleiding) die ik er zelf over vond kon ik in mijn pc geen core 2 duo douwen. Heb het ook bij de fabrikant nog eens na
gevraagd, die mailde me een aantal opties die mogelijk waren voor mijn pc, inclusief enkele core 2 duo processors waarvan ik de e6600 nu aan het proberen ben. Hier krijg ik hem tot nu toe niet mee aan de gang. Bij het opstarten pakt die hem een fractie van een seconde en valt dan uit. Heb ook al geprobeerd om de fsb in het bios aan te passen (hoewel je dat ook niet zomaar op elke stand kan zetten lijkt mij). Dus, hellup.

ps. heb het ook geprobeerd met een voor core 2 duo geschikte ventilator.
:confused:

Asus p5sd2-FM Op de site van Asus zijn 4 moederborden te vinden genaamd p5sd2-??.
maar de FM is apart voor mijn pc gemaakt staat me iets van bij (heb nog niet zolang geleden er wat info over opgezocht maar wordt "al" wat vergeetachtig). Twee van die vier moederborden ondersteunen core 2 duo wel en twee niet. Mijn chipsets (sis 649 en sis 966) stonden ook niet in het lijstje (op wikipedia) als compatible. Dit allemaal ook vermeld aan fabrikant van de pc maar die zij dat het volgens de second level wel kon, maar uiteraard op eigen risico (de pc was werkend geweest met de genoemde processors). Ben zelf nog niet succesvol geweest met aanpassen van de fsb dus die richting zit ik nog steeds op te denken. Alsjeblieft een heel verhaal, dus voel je verplicht door de door mij genomen moeite om dit alles neer te pennen , serieus mee te denken.:p

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb net even voor je gechecked.
De E6600 gaat nooit goed drasaien op jouw moederbord.

Specs moederbord
http://uk.ts.fujitsu.com/rl/service...otherboards/Asus/P5SD2-FM/Man_P5SD2-FM_uk.pdf

Als je kijkt bij het tabje specification summary
Staat er Front side Bus: 800/533 MHz

De E6600 heeft een FSB van 1066Mhz

Dit gaat dus niet werken.

Oplossing : andere CPU of even een goedkoop mobotje op de kop tikken.
Socket 775 met een FSB van 1066 en/of hoger.

Er wordt niet gedownscaled dus. Had ik iets over gelezen. Sowieso niet ideaal natuurlijk.
Maar dan heb ik toch even iets prestatie winst, komt een nieuw moederbord later wel, want daar zal ik me toch eerst in moeten verdiepen (in het hoe en wat).

Hoi,

Ik heb net even voor je gechecked.
De E6600 gaat nooit goed drasaien op jouw moederbord.

Specs moederbord
http://uk.ts.fujitsu.com/rl/service...otherboards/Asus/P5SD2-FM/Man_P5SD2-FM_uk.pdf

Als je kijkt bij het tabje specification summary
Staat er Front side Bus: 800/533 MHz

De E6600 heeft een FSB van 1066Mhz

Dit gaat dus niet werken.

Oplossing : andere CPU of even een goedkoop mobotje op de kop tikken.
Socket 775 met een FSB van 1066 en/of hoger.

Dat had ik dus ook zo ongeveer uitgevogeld, toen een emailtje naar Fujitsu Siemens gestuurd om het even zeker te weten. Die deelde me mee dat enkele processors wel (niet officieel) mogelijk waren (getest door de second level melde hij erbij). Mij is het in ieder geval niet gelukt (maar dat kan aan mij liggen) dus heb een nieuw moeder-bordje gekocht.
En hoe dat afloopt, dat vertel ik jullie een volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan